Gå til innhold

Hei... Jeg har vært på en ekstra ul pga at de syntes babyens hode var litt over normalen.. Noen med samme erfaring?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er litt redd for hva det kan være... Skal tilbake om 2 uker og sjekke opp,men lurte på om noen her har vært igjennom det samme... Håper om det er noen som har opplevd det samme kan svare meg for jeg synes dette var fælt å få vite... skremmende og gjør meg bekymret..:(

Fortsetter under...

Hei. Hvor langt er du på vei og hvor lå BPD (hodet) på skjemaet? Min baby har selv hodestørrelse litt over gjennomsnittet (ligger øverst i det feltet på ultralydskjema. Men de sa ingeting til meg om det.

Jeg blir fulgt opp med UL for å se om babyen vokser bra pga jeg har dannet antistoffer i blodet.

I uke 18 var både MAD (magen) og BPD (hodet) på gjennomsnittstreken. Nå i uke 25 var også MAD på gjennomsnitt men hodet hadde vokst seg over gjennomsnittstreken. ca 72/73

Så jeg er litt usikker selv egentlig, men tenker litt på det samme..

De så ikke noe annet?

Nå tenker jeg litt på hodeformen til babyen jeg da. og arv. min sambo har et ganske "rundt" kraftig hode, og vår lille sønn på 2 har også det. han hadde veldig rundt hodet når han ble født med akutt KS (skal ta røntegen av bekkent for å se om jeg kan få ut barn) selv om han hadde vanlig str rundt hodet på 36 cm. men han lå også over skjemaet på UL i uke 30!!! lurer på om det kan ha noe med saken å gjøre...???

man liker jo best at barna følger gjennomsnittet så klart, men vi får vel bare håpe at de søte små er litt kraftige i hodet:)

• 3 uker senere...

Hei.

Jeg er gravid i 37. uke, og er blitt fulgt opp litt ekstra den siste måneden siden babyen ser ut til å vokse lite.

Sist UL viste at hodet nå har vokst lite, og at avviket er på 22%. Jeg fikk beskjed om å ikke bekymre meg for mye, men må innrømme at dette er litt vanskelig...

Er det noen som vet hva 22% avvik vil si?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...