Gå til innhold

Hva mener de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var hos jordmor for et par dager siden sa hun at babyen ligger med hodet ned, men hodet lå høyt og løst over bekkenet.

Samme dag var jeg imidlertid på UL på sykehuset og jordmoren som foretok den undersøkelsen sa at hodet lå dypt i bekkenet..

Føler liksom at det ikke er helt samsvar mellom disse to utsagnene? Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du blir usikker. Det viktigste er jo om hodet har festet seg..

Jeg fikk beskjed at hodet hadde festet seg, så uka etter så satt ikke hodet alikavel. Så jeg ble litt irritert på legen min. Tenk om vannet hadde gått og hodet ikke var festet.

Du kan jo be om en ekstra sjekk nestegang du skal til lege/jordmoren din.

Vet ikke hvor lenge du har igjen til termin?

Kan jo være at jordmoren din mente at hodet ikke hadde festet seg, men at de på sykehuset mente ungen lå langt ned i bekkenet uten festet hode.

Ta en tlf om du er usikker, men har du en stund igjen til termin, så hadde jeg ikke stresset dette..

Skrevet

Takk for svar! Jeg er i uke 39+1, så hadde egentlig vært litt greit å vite snart..

Følte liksom at jordmoren jeg var hos først mente at hodet ikke var festet og at hodet ligger høyt over bekkenet, mens hun på UL mente at hodet lå nedi bekkenet (men hun sa ingenting om hodet hadde festet seg da)..

Skrevet

Hei.

Dette er ikke noe rart i det hele tatt. Har skjedd med meg flere ganger, også forrige svangerskap.

Det betyr at babyen prøver ut åpningen i bekkenet med ikke har festet seg. Det vil bare si at den fortsatt har plass til å dykke ned og sjekke forholda, for så å få llyst til å ta en liten tur opp igjen:)

Helt normalt sa jordmora til meg..

Forrige gang festet gutten min aldri hodet, men så var han 5 kg også så ikke så rart han ikke fikk plass.

Er ikke alle som fester hodet og vannet trenger ikke gå fordet...

Lykke til

Skrevet

Takk for svært oppklarende svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...