Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen være så snill å fortelle meg om jeg kan bruke nesespray og evt hvilken ? Kan jeg bruke noe annet smertestillende? Har fått bihulbetennelse å nå sprenges jeg snart :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

miwana kan du bruke, vær veldig forsiktig med otrivin.... skal helst ikke bruke det. Men alt saltvann kan du bruke så mye du vil av..:)

Skrevet

dette står om otrivin på felleskatalogen.no: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Vasokonstriktiv effekt indikerer at xylometazolin kan være skadelig under graviditet. Absorberes i liten grad systemisk ved intranasal administrering. Det er derfor mindre sannsynlig at preparatet kan forårsake fosterskadelige effekter. Kan brukes under graviditet i terapeutiske doser. Overgang i morsmelk: Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket. Preparatet kan brukes under amming i terapeutiske doser.

Skrevet

Jeg tok otrivin i natt...bare måtte...var det dumt det da kanskje..Tok bare en sprut og det hjalp så jeg sov myyye bedre..

Hva kan evt være skadelig?

Skrevet

Det er ikke dumt. Det står jo at det IKKE er skadelig i graviditeten så lenge man ikke overdriver forbruket, og man tar en pause etter ti dager. Tenk selv hvor lite man får i seg med en sprut av den sprayen... Den virker jo mest lokalt på slimhinnene i nesa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...