Maryon Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Kan noen være så snill å fortelle meg om jeg kan bruke nesespray og evt hvilken ? Kan jeg bruke noe annet smertestillende? Har fått bihulbetennelse å nå sprenges jeg snart
MissUnderCover Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 miwana kan du bruke, vær veldig forsiktig med otrivin.... skal helst ikke bruke det. Men alt saltvann kan du bruke så mye du vil av..
ejiec++ Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 dette står om otrivin på felleskatalogen.no: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Vasokonstriktiv effekt indikerer at xylometazolin kan være skadelig under graviditet. Absorberes i liten grad systemisk ved intranasal administrering. Det er derfor mindre sannsynlig at preparatet kan forårsake fosterskadelige effekter. Kan brukes under graviditet i terapeutiske doser. Overgang i morsmelk: Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket. Preparatet kan brukes under amming i terapeutiske doser.
2_TETTE Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Jeg tok otrivin i natt...bare måtte...var det dumt det da kanskje..Tok bare en sprut og det hjalp så jeg sov myyye bedre.. Hva kan evt være skadelig?
ejiec++ Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Det er ikke dumt. Det står jo at det IKKE er skadelig i graviditeten så lenge man ikke overdriver forbruket, og man tar en pause etter ti dager. Tenk selv hvor lite man får i seg med en sprut av den sprayen... Den virker jo mest lokalt på slimhinnene i nesa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå