Gå til innhold

Kurs på Ullevål i kveld!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Vi var på omvisning der for 2 uker siden.. Vet ikke om det er det du skal på jeg?

Syns det var litt dårlig... Det ble brukt bildefremvisning, med de samme bildene som du finner på Ullevåls egne hjemmesider. Vi fikk en kjapp omvisning på føde B, og fikk se et skittent rom på hotellet. Så var det over. Tok under 1 time. Vi fikk også med en "huskeliste" til når vi skulle føde. På den var hverken prisene på parkeringshuset eller hotellpriser oppdatert til dagens priser.. Så ble ikke akkurat imponert.. Men det var jo greit å ha vært der da.. Så man har et visst bilde i hodet..:) Ha en hyggelig kveld på føden:) Selv om du ikke kommer hjem med et lite nurk i armene;)

Vi har vært, og jeg synes det var veldig bra! Lærte masse om fødsel som verken jeg eller mannen min hadde peiling på. Har ikke lest så mye om selve fødselen fra før siden jeg visste vi skulle på kurset. Jordmora som hadde kurset var kjempe flink, og veldig greit å få "riktig" informasjon fra henne. (Man hører jo så mye rart både over nettet og fra andre som har født før...) Hun forklarte enkelt og greit og gikk nøye igjennom alle smertelindringsalternativene de har, det fikk jeg spesielt veldig mye ut av.

Gled dere, var veldig koselig synes jeg :)

Synes ikke omvisningen var så dårlig jeg... Vi kan jo ikke gå inn på fødselsstuene og se heller, det er jo folk som føder der :) Men, jeg syntes det var veldig kjekt å se "bakinngangen" hvor man måtte gå inn hvis man kom på kvelden. Tror jeg hadde blitt lettere stresset hvis jeg kom og hovedinngangen var stengt og jeg ikke visste hvor vi skulle gå.

Og, en liten ting til; det sjokkerte meg hvor opptatt noen av de som var på kurset var av parkeringspriser... Hallo!!! Man er der og skal føde barnet sitt, det er det siste jeg tenker på hvor mye vi betaler for å sette fra oss bilen! Var spesielt en på selve kurset som bare var opptatt av dette, og hormonell som jeg er holdt jeg på å klikke på han!! Ville jo mye mer høre hva jordmoren hadde å dele av sin fagkunnskap enn å diskutere parkeringspriser, hun får jo ikke gjort noe med det!

Liten utblåsning her, men han irriterte meg så innmari...

Hehe lurer på om du var på samme kurs som meg, vi også reagerte på han ene som snakka om parkeringspriser og hvor strenge de var på feilparkerte biler. Som om det er så nøye der og da...

Men jeg også synes det var et bra kurs. Det var kanskje ikke så mye nytt, men det er greit å ha hørt det fra en jordmor som jobber der, og hun var så hyggelig og imøtekommende. Jeg ble mye mer rolig til sinns etterpå :-)

Ja, hvis det var han litt eldre som også var veldig opptatt av hva som kunne gå galt ved en fødsel så var vi nok på samme :)

Og, ja jordmora var veldig hyggelig - håper jeg treffer på henne når jeg føder :)

Annonse

Var kanskje jeg som hadde høye forventninger til omvisningen? Og derfor gikk litt skuffet hjem.. Parkeringspriser er ikke interessant når en skal føde selvsagt. Men syns at de kunne ha oppdatert prisene på info-arket.. Var jo datert tilbake i 2005... Det er 2 år siden.. Da virker opplegget litt slitent.. Skjønner at man kan "klikke" på uinteressante bagateller... Men som sagt, godt å både se"bakveien inn" og at man kan parkere rett utenfor når man kommer inn, slik at man kan få hjelp av mannen inn.. Og han kan parkere etterpå.. Jeg tenkte litt på det i forkant, at jeg kanskje måtte gå fra parkeringshuset til føden, med veer og sånn.. da blir den veien litt lang;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...