Gå til innhold

November: Mamma73 - og lille Selma:0)


Storebror & Lillebror

Anbefalte innlegg

Vi har utrolig nok ikke blitt syke, noen av oss (bank i bordet).

Håper vi slipper unna. Ikke noe moro når de blir syke så små. Måtte du på legevakten, eller holdt det å gi febernedsettende? Mistet hun matlysten?

Det er sikkert lurt å vente med vaksina nå når hun akkurat har vært syk, da er vel sannsynligheten større for at hun reagerer på den. Vi skal på onsdag, ja. Da blir det sprøyter på lille tassen her :(

Så deilig for de andre to med vinterferie når de endelig er friske - bare lek og moro! Skal dere noe spesielt, eller kose dere hjemme?

Vi var i begravelse til farmoren til samboeren min, jeg har bare møtt henne noen få ganger. De hadde ikke så veldig nært forhold.

Men så mistet jeg bestefaren min nå på lørdag. Han ble 88 år - ikke dårlig det! Han var rett og slett lei, og bestemte seg vel mer eller mindre for å dø. Men det er veldig trist likevel. Vi har en liten familie, og har alltid vært mye sammen. Så nå har Leon mistet to oldeforeldre på 1 1/2 uke. Ser ikke ut til at han bryr seg stort om det :)

Masse snø her også, men jeg tror det er enda verre på sørlandet. Skal bli deilig når det er bart på bakken igjen. Gleder meg til å sitte på verandaen i sola med en kopp te :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ringte legevakten første kvelden hun fikk feber - selv om jeg har hatt feberbarn før, blir jeg alltid nervøs når de er så små. Fikk beskjed om å bare gi febernedsettende...Sov ikke godt den natta jeg, nei......Ringte HS istad - de gir ikke vaksine når barnet har feber eller er forkjølet - så ny time til onsdag. Sa at jeg ville dele opp vaksinen- og ta mot hjernehinnebetennelse først. Det synes hun ikke var lurt - da hun mente det hastet med å få den mot kikhoste. Da ble jeg veldig i tvil om hva jeg skal gjøre plutselig....har du snakket med de om det?

Vi blir bare hjemme i ferien. Samboer sliter med lungebetennelse enda - og er sykemeldt ut uke....Håper på en shoppingtur i løpet av uken iallefall - :).

Så trist med bestefaren din også.....88 år er en bra alder - men det er like vondt fordi. Rart det hvordan noen bare bestemmer seg for at nok er nok...Min farmor gjorde og det. -Hun ble 89 år....la seg ned på senga, foldet hendene og ventet....Hun var troende - så hun gledet seg til å møte Gud....>Snodige greier - håper jeg er like rolig når min tur kommer!

ÅÅÅÅ, det skal bli så deilig med vår! Solveggen, hagearbeid, dryppende vann fra taket....åååå - jeg lengter:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok ringt legevakten ganske kjapt, jeg og :)

Jeg har ikke snakket med HS ang. å dele opp vaksina. Jeg får heller høre med henne på onsdag om det er noe som tilsier at jeg burde vente. Hvis ikke, blir det nok å ta begge. Gruer meg til det, kan ikke forklare hva som skjer til en liten baby :(

Det er vel litt godt å være hjemme i ferien også. Shopping hørtes bra ut! Hvor pleier du å dra da?

Jeg kjørte en venninne til sykehuset i Arendal i høst. Da fant jeg masse fint på en liten shoppingrunde. Det var salg flere steder også, så jeg endte opp med genser, jakke, 3 topper, kjole og et belte. Og det ble ikke dyrt heller - moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det vært rene påskestemningen her; deilig sol - ungene har fått gått litt på ski og laget snøhuler:0).

Shoppingturer legges som regel til Arendal. Det er kommet så mange forskjjellige sentere - finner det jeg trenger som regel. Før husker jeg vi la juleshopping til Down Town:0). Bruker du å gå der noe?

Ble utolmodig med handling nå....trengte dress til Selma - så i går kveld var jeg en tur innom Luca shop - oj,oj....det er fine priser der! Har gått å sett på sånne Katvig dresser i flere mnd nå.....De er knall fine!!! Det ble til at jeg bestilte litt mer enn det jeg burde...

Må snart få handlet meg noen nye klær, jeg også. Det er først nå jeg nesten kan inn i de gamle str mine. Ja,ja....må nok bare innse at jeg ikke er 20 lenger:)

Hvordan går det med dåpsplanleggingen, foressten? Har dere bestemt noen dato enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempefint vær i går! Jeg fikk gått en liten tur, men ellers var det dessverre innedag. Sambo hadde styremøte her på kvelden, så som den gode husmor jeg er (?) vasket og ryddet jeg litt, og bakte sjokoladekake. Vi har planlagt dåp 1. april, da er Leon over 4 mnd, men det får bare være. Vi skal leie et koselig lokale i 5 min. gangavstand herfra, kjempepraktisk. Så nå må jeg handle inn noe å pynte med. Jeg liker det litt enkelt, ikke for mye dill.

Jeg har kikket på Luca shopen - masse fint (og dyrt). Har ikke bestilt noe derfra ennå, men det spørs hvor lenge jeg klarer og holde meg unna :)

Down Town, ja :) Vi er ofte der, men prøver å unngå lørdager, da er det litt for mye folk og kø overalt. Jeg var der med Leon før jul, det var forferdelig! Nybakt stresset mor og fullt av folk, hylskrikende baby, kø til stellerom, heis etc. etc. Men ellers er det veldig praktisk med kjøpesentre når man har barnevogn.

Jeg har faktisk fått handlet en del til meg selv også etter nyttår (ikke bare til Leon), deilig med litt nytt :). En del av klærne jeg brukte før jeg ble gravid, sitter ikke like fint lenger. Hmm, hva kommer det av tro? :)

Vi har forresten vært på helsestasjonen nå. Leon er stoor gutt, veide 7580 g og var 64 cm! Han fikk begge sprøytene. Jeg distraherte han med en leke, så første sprøyta gikk med et lite hyl og furteleppe, så var alt greit. Men andre sprøyta var grusom :( Da skrek han så han var ildrød i ansiktet og ga seg ikke før jeg fikk gitt han mat. Han sovnet til puppen (på helsestasjonen) og sover enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stor han er!!! Vi kom derfra akkurat vi og - og endte med å ta begge sprøytene. En gutt på jobben til samboer ble innlagt på sykehuset med hjernehinnebetennelse for noen dager siden - det skremt meg til å ta sprøyten idag....skrekk og gru - en mors største mareritt!

Selma vokser hun og - men ikke fullt så stor som Leon enda:0). 5940 gram og 62 lang. Det var fælt å se på når de stakk.....har sprøyteskrekk selv, så jeg levde meg nok ganske så inn i det. Samme her - skrek litt på første, og illsint på andre. La oss håpe de begge holder seg feberfrie og muntre:). Blir spennende å høre imorgen hvordan det har gått.

 

Luca shop var dyrt,ja! Katvik dressen var ikke ille - 198 kr. Fant en fleecedress med lue til 300 også. Pleier egentlig å synes det er litt tull å kjøpe merkeklær til så små.....det skal ikke bli noen vane!

Heldig du som har fått shoppa.....har du fått vært til frisøren også? Jeg har ikke klippet meg på over et halvt år. Det begynner å bli fælt - grått er det blitt og:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var endelig hos frisøren i går :) Jeg tok ikke sjansen på farging, i tilfelle jeg måtte skyndte meg til Leon med puppen - den lille særingen nekter å ta flaske igjen! Men gud, så deilig :) Jeg satt i en nydelig massasjestol og fikk vasket og massert hodebunnen, fikk en kur, og bort med alt slitt hår :) Og jeg følte meg som en ny person etterpå! Hadde glemt hvor deilig det er å være hos frisøren. Jeg har bestilt ny time for farging den 30., jeg har en del grå hår jeg også. De begynte så smått å komme da jeg var 20 :( Og de synes veldig godt i helt mørkt hår!

Leon fikk masse nye klær i går, jeg hadde litt for god tid da jeg ventet på frisørtimen. Også var det salg på barn & utstyr... - Masse billig blir også dyrt...

Vi har forresten begynt og få litt leggerutiner på Leon nå. Etter råd fra helsesøster om å legge han mens han er våken, men trøtt, og ha goood tålmodighet med trøsting mens han ligger i sengen sin, så ser det ut til at det går greit likevel. Så nå har vi lagt han 21-21.30, og han har sovnet innen det har gått en halvtime :) Stor fremgang for oss! Han sovnet ikke før rundt kl 23-24 før, selv om han var trøtt som en dupp fra 20-21 tiden.

Vi får prøve og legge han enda tidligere litt etter litt.

Hvordan går det med Selma? Er hun fortsatt våken til sene kvelden?

Skjønner godt at du tok begge vaksinene nå! Jeg leste om det i avisa - 2 gutter fra Arendal med smittsom hj.hinnebet.. Uff, det hadde vært forferdelig!

Selma er lang og slank hun da :) Jentene er jo ofte litt mindre enn guttene, men nå er jo Leon i toppsjiktet av vektskalaen og... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hørtes nydelig ut med litt hårstell:)....Jeg har ikke fått ordnet det enda. Selma tar flaske, men jeg har ikke kjøpt inn pumpe - så dette kan ta sin tid:):):)

Trodde jeg var unntaket med grå hår så tidlig - ja, du fikk det nå enda tidligere enn meg. Det er noe skikkelig drit å måtte farge langt hår. Jeg fant ut at det var lettest å sjule mine grå ved å stripe håret mitt lyst - grå hår sees ikke så lett på lyst hår. Er litt heftig å bleike hele, men jeg tror det ble ok med bare striper......

Hvordan går det med leggingen av Leon?Hvordan gjør dere det? Sitter du ved siden av sengen hans å koser han? Hvordan vet du når han er klar for å prøve? Jeg skulle gjerne hatt noen tips - for frøkna her nekter plent å legge seg før rundt 22.30. Og hun våkner faktisk etter 5 minutter hvis ikke jeg ligger i senga sammen med henne! Trodde ikke så små kunne få vaner så fort.....Spurte HS til råds ang å få lagt henne tidligere - de synes jeg burde forsøke å legge henne ett kvarter eller noe tidligere hver uke. Har ikke forsøkt enda- da må jo jeg legge meg ett kvarter tidligere.....hi,hi.....:)

Hvilken str bruker Leon i tøy nå? Igår måtte jeg pakke bort resten i 56. "Snufs".....Noe i 62 er veldig stort - mens noe er akkurat passe. Merkelig forskjell. Fikk tøyet jeg bestilte fra Luca shop etter 2 dager. Flott service! Har du sett de dressene de har fra Katvig? Jeg synes de er så vanvittig fine - og de har til gutt også.....ikke altfor dyrt...200 kr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Jeg var innom her en liten tur i går, begynte og skrive her 2-3 ganger, men måtte gi opp. Leon var veldig vrang og ekstra oppmerksomhetssyk i går.

Mener du de heldraktene fra Katvig? De er kjempetøffe! De har noen som er ganske like på lykkebarn.no - også kjempefine!

Moro når man får varene med en gang. Jeg har bestilt noe ulltøy fra krabaten.no og en uro og musikkleke fra thomasleker.no, får se hvor lang tid det tar.

Leon passer best i str. 68 nå, men kan fortsatt bruke det meste i 62, og faktisk også noen par bukser i 56. Ellers er alt annet i 56 pakket bort nå.

Han begynner nesten og bli for lang for bagen i vogna også, når han ligger i ullposen :(

Ja, det var den legginga... Det gikk ganske greit de første dagene, vi la han våken, men veldig trøtt, og satt ved siden av kurven og holdt smokken og strøk han på kinnet - og han sovnet. Men nå synes han plutselig det er helt grusomt å bli lagt i kurven, og blir illsint så fort han blir lagt ned. Så nå har vi holdt på til 23-tiden igjen :( Da må vi gå rundt med han til han er i dyp søvn, før vi legger han ned. Ja ja, det går seg vel til etterhvert... Si ifra hvis du finner en vidunderkur! Hvordan gjør du det på dagen? Leon sover nesten ikke.

Det er fint med lyse striper :) Jeg pleier å ha lysere striper på våren/sommeren, blir nok til det i år også. Veldig grei måte og dekke over litt grått på :)

Samboeren min fikk jobben :) :) Da blir det husmortilværelse eller ihvertfall maks 50% stilling på meg når permisjonen er over :) Så da kommer jeg nok til å være her inne en god stund til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!!! Tenker det var lykkerus over ansettelsen - og så deilig for deg å kunne jobbe mindre nå som Leon er så liten. En venninne av meg begynner å jobbe igjen til mandag etter 10mnds permisjon......lillegutt skal begynne fullt i barnehagen - glad det ikke er meg:)

Som førskolelærer burde jeg vel ikke si det - men så små babyer har det best hjemme - sånn er det bare:)

Må ta en kikk på de nettadressene du har handlet på - er der mye fint? Jeg er så fornøyd med Katvig dressen jeg kjøpte - tror jeg må bestille flere. De er så myke og behaglige å ha på også.

Fikk klippet meg igår - ååååå - det var fantastisk:0). Det gikk av noen cm med slitte tupper, men jeg føler meg nesten som et nytt menneske!

Vindunderkur mot for legging,ja - den skulle jeg gitt mye for å få! Berta her nekter å legge seg før meg. Hun kan godt sovne i 9 tiden, men så fort jeg går ut av senga skriker hun. Noen dager nå har jeg gitt etter å lagt meg sammen med henne. Hun blir så grinete hvis hun ikke får sove før 11. Samboer har jobbet kveld hele denne uken - og da er jeg rimelig sliten når kl er 9, jeg da.....hi,hi....gammel småbarnsmor - da blir det vel sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Veldig deilig å slippe og tenke på barnehage eller dagmamma så tidlig. Mulig vi må ha dagmamma, men da blir det i tilfelle bare noen få dager i mnd. Er kjempeglad for å få mulighet til å være mer hjemme når han er så liten :) Ikke noe særlig med full barnehage fra 8-10 mnd, nei. Men det er jo mange som må benytte seg av det.

Jeg fant ikke så mye på Thomasleker, på Krabaten var det mest ullklær, men det var en del fint på Lykkebarn, og masse fint på barnegarderoben.no (der er det 20% rabatt t.o.m. i morgen). Ellers har jeg bestilt litt fra Alexi.no tidligere, og vært fornøyd. Har du noen nettbutikker å anbefale?

Har du prøvd å legge en genser e.l. du har hatt på deg, ved siden av Selma i senga, og lurt deg unna? Mange som mener at det hjelper. Det blir veldig slitsomt når de ikke vil ligge alene i det hele tatt.

Jeg blir kjempesliten selv, jeg. Og jeg har bare Leon og ta meg av! Hadde jeg hatt muligheten kunne jeg nok sovnet hvorsomhelst nårsomhelst :)

I kveld får vi besøk av et vennepar (han som har barn med Belinda og samboeren hans), så jeg får vel begynne så smått og rydde og lage mat. Kos deg i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...