Gå til innhold

November: Mamma73 - og lille Selma:0)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så koselig med innlegg bare til meg:). Selma begynner endelig å bli litt bedre! Legene har vært litt uenige om hva som har feilt henne - men behandler henne med medisiner som ved falsk krupp. Det ser ut til å ha hjulpet iallefall:0). Vi skal ha dåp til søndag, så jeg krysser fingrene for at det skal gå. Hvordan var turen din da?

Så bra at det går bedre! Hun er sikkert i toppform igjen på søndag :)

Turen var kjempebra - veldig fin båt og koselige folk som jobbet der. Vi var på showet på søndag (de arrangerer show hver kveld), det var moro! Det var veldig høy lyd, så bestemor passet på gullet.

Ellers var det litt kjedelig mat i buffetrestauranten, men knallgod mat i tapasbaren og den italienske restauranten - det var de vi rakk å prøve.

Lugaren var trang, men fin. Det var deilig med dobbeltseng, og stort pluss for at dusjen var god!

Vi fikk shoppet litt i Kiel, og i tax-free shopen, men rakk ikke å prøve ut spa-avdelingen på båten.

Vi koste oss veldig, det var deilig å komme seg litt vekk, og greit når man har en lugar og trekke seg tilbake til når det trengs!

Jeg tok meg til og med et glass vin både søndag og mandag :)

Hørtes helt nydelig ut! Synes du er tøff som drar minsten med på en sånn tur, jeg:0). Strever med å få overtalt mannen min til noen dager i Sverige til sommeren......Han tror visst at en ikke kan dra noen vei når en har en liten baby, enda han har vært med på det to ganger før:):):).

Nå er det like før presten kommer her....huff, skjønner ikke helt hvorfor han må hjem til oss....prøvde flere ganger å hinte om at vi godt kunne møte han i kirka.....men neida.....Håper bare at mellomsten min på 7 ikke langer ut noen lure ord...hi, hi.....

Er du ferdig med dåpen du da?

Til sommeren må det vel være enda greiere å ta en liten ferie med babyen. Da er det sannsynligvis litt mer rutine på ting også. Du får nok overtalt han :). Vi har ikke planlagt noe spesielt til sommeren, men jeg har litt lyst til å leie et feriehus i Danmark. Er ikke det typisk barnefamilieferie :) ?

Heldig du er som får besøk av presten!! Ha ha, kanskje 7-åringen din har lært seg noen nye, fine gloser på skolen i dag, som må prøves i heimen...

Jeg er litt treg i forhold til dåpen. Lurte på 11. eller 18. mars, men har ikke booket noe enda. Får vel sette i gang snart nå.

Hva skal dere servere? Skal dere ha det hjemme eller leie lokale?

Danmarksferie er veldig typisk barnefamilieferie, og veldig bra som regel. Etter å ha vært der hvert år 11 år på rad(jeg har flyskrekk:( ), frister det å prøve noe nytt:):). Vi har funnet et sted rett ved Strømstad hvor de har en piratlandsby - med to gutter i huset håper jeg det faller i smak.

Så var daten med presten overstått.....det gikk greit denne gangen også.....ingen store blemmer fra 7 åringen...hi,hi....

Husk på at dåpskjolen kan bli litt trang hvis du venter for lenge! Eldstemann var 4 mnd, det gikk såvidt....

Jeg har bestilt mat denne gangen...oksegryte....Hadde kalkun en gang og svinestek en gang....., men da hadde jeg andre til å lage maten for meg....Svigerinna mi lagde biff stroganoff med ris og salat. Kjempe godt - og alt ble laget dagen i forveien. Bare varmet opp på selve dagen.....

Har du tenkt på noe enda?

Annonse

11 år på rad!! Skjønner du vil prøve at nytt sted til sommeren, da ja :) Men da har du kanskje et bra sted å anbefale i Danmark?

Piratlandsby må jo være topp for to gutter!

Også bor dere jo i en kjempefin sommerby :)

Hørtes veldig greit ut med oksegryte eller biff stroganoff. Jeg kommer ikke til å satse på noe middag som må tilberedes samme dagen. Men mulig det blir koldtbord eller tapas. Jeg må jo se å bestemme meg snart!

Vi har litt liten plass hjemme til ca 25 personer også, så vi må muligens bestille lokale. Uff, kjenner jeg blir litt stressa nå. Mye å ordne; innbydelse, lokale, middag, kaker, duker og pynt etc. etc. Ja ja, det ordner seg vel :)

Er Selma blitt bedre?

Koldtbord er jo kjempe greit da! Jeg skal ha 25 gjester her hjemme......ville egentlig leie lokaler, men mannen i huset synes det ble litt upersonlig...Det blir trangt om plasssen her, men jeg skal nå få skudd oss sammen:0)

Mange fine plasser i Danmark...Da vi eldstemann var 8 - 9 mnd dro vi på storbyferie i AArhus. Det var fantastisk fint, og mye å finne på. Men når ungene ble litt større var det bedre med egen leilighet og litt mer landlig. Blokhus er favoritten hos oss! Bare en halv times kjøring fra ferja....(ungene mine hater å kjøre bil).....greie leiligheter, badeland på stedet....en kjempekoslig by med butikker og resturanter og en flott strand.

Selma er bedre....bare meg som er syk nå....he,he....snakk om uflaks! Halsbetennelse og bihulebetennelse....ja,ja...begynt på pencilin idag, så da er vel formen bedre til søndag......

Hva er det gutten din heter igjen? Var det Leon? Huff, ammetåke delux:)

Ja, han heter Leon. Ikke verst at du husket det til tross for ammetåke! De siste dagene har han vært som en kålmark på stellebordet, løfter ryggen i bro og dytter ifra med bena. Morsomt å se på :)

Blokhus hørtes veldig ålreit ut, det skal jeg foreslå for sambo! Er prisene for leilighetene greie?

Du er vel travelt opptatt med dåp nå, blir spennende å høre hvordan det har gått! Håper formen din har vært bra i dag! Uflaks å bli syk nå, ja!

Enig med mannen din om at det er koseligst å ha det hjemme, men da må alt flyttes på her og det orker jeg ikke å styre med. Satser på å finne et litt hyggelig lokale.

Så var den store dagen overstått....Alt gikk utrolig bra. Selma sov nærmest under hele kirkebesøket. Hun skrek litt akkurat når hun fikk vann i hodet, men så sovnet hun så søtt igjen:0). Det var utrolig deilig å komme hjem til ferdig mat, og det smakte helt fortreffelig! Masse fine gaver....mest smykker, som jeg jo ønsket meg:). Litt vemodig at det er over....dagen går jo så fort! Ja, ja.....nå er det konfirmasjoner neste:):):)

Tøft navn, Leon......Har ikke hørt det før. Er det oppkalling? Det er din første?

Vi har kjøpt sånn kortferie de gangene vi har vært i Blokhus. Det har vært kjempe greit. Da får vi gratis inngang i alle fornøyelsesparkene i Danmark. Fårup sommerland ligger bare ett kvarters kjøring unna. Også Nordsjømuseumet er nærme.

Å, det blir så fort fullt på linjene her....

Så bra at dåpen gikk så fint!

Moro med smykker når du har jente :)

Konfirmasjon neste ja, ha ha. Håper tiden går sent frem til det!

Leon er etter filmen Lèon - favorittfilmen til samboeren min. Men faren til onkelen hans het faktisk Leon. Vi liker navnet veldig godt begge to, så vi hadde ikke en gang noe alternativ på lager :)

Første barnet til oss begge - så vi er superstolte, litt småstressa førstegangsforeldre :)

Guttene dine er vel stolte storebrødre? Selma blir nok litt bortskjemt og overbeskyttet av de etterhvert :)

Kjempefint navn, Selma også forresten! Jeg har faktisk aldri hørt om noen som heter det før!

Moro med litt sjeldne navn :)

Litt lettere med dåpsgaver når en har jente merker jeg, ja....Tror jeg fikk 8 skjeer til hver av guttene - veldig koselig, men ikke fullt så brukelig:0)

Vi fikk aksjefond i gave denne gangen - og det synes jo jeg var en knakende god ide å ønske seg til gutt også!

Jeg har ikke sett eller hørt om filmen Leon - er det en amerikansk film? Stilig navn iallefall da - og helt enig med deg at det er tøft med navn som ikke alle andre har.

Jeg så et bilde i bladet Foreldre og barn av en nydelig liten jente som het Selma - der fikk vi ideen fra. Hadde ikke mange alternativer. Er tante til 14 jenter, så det var ikke lett å finne noe som ikke var likt eller liknet noen av dem:) Hva hadde dere som alternativ til jentenavn? Jeg hadde Samuel til gutt - men nå får jeg spare det til andre:):).

Superstolte og flinke storebrødre har hun. Merker at det er stor hjelp i å ha dem her - bare for å gå på do eller underholde henne litt....Planlegger dere flere barn etterhvert? Jeg har fått min siste, og det er til tider ganske melankolsk å tenke på - men 3 barn må jo være en god sammfunnsinnsats det:0)

Aksjefond var en kjempebra gave!

Fotografering er en annen ting vi ønsker oss - fikk tips om det her og :)

Hadde dere familie eller venner til faddere? Vi skal ha venner. Så blir det nok familie en evt. neste gang.

Léon er en fransk/amerikansk film fra 1994, med Jean Reno, Gary Oldman og Natalie Portman. Veldig bra!

Vi fikk et par tips til jentenavn fra filmen også, Natalie og Matilda (synes Matilda er nydelig), ellers var Linea et alternativ. Så vi får spare de til evt. neste barn. Vi har ingen planer om et barn til med det første. Men vi ønsker nok et etterhvert.

Du har gjort en flott samfunnsinnsats med 3 barn - stjerne i boka!

Med 14 nieser, høres det ut som flere i familien din har gjort en bra innsats!

Jeg har to tantebarn, ei jente som ble 8 nå i januar og en gutt som ble født i april. Moro med jevngamle fettere :)

Satser på å få noen til, men jeg har to søsken og samboeren min har ingen, så det blir nok ikke så voldsomt mange uansett.

Annonse

Samboer har 6 søsken - så det er ikke mangel på søskenbarn fra hans side:0). Nå tror jeg de fleste har lagt inn årene, heldigvis.....Det er litt pes å handle julegaver kan du si:0)

Natalie synes jeg er helt nydelig! Passet veldig bra med Leon også....Får visst se den filmen.....Var innom oktoberklubben fort istad....så det var en Leon der....

Det er like fantastisk hver gang en får barn....Skulle gjerne hatt flere, hvis jeg bare kunne ha sluppet selve svangerskapet....Har to kompliserte bak meg - og det frister ikke igjen...Er jo blitt gammel også...hi,hi...33 år...huff og huff....ser du henger litt etter:0)

Vi har ganske store hopp mellom barna våre.....7, 11 og 3 mnd....Guttene er det 3 og et halvt år mellom. Det synes jeg var helt perfekt. Da er største litt selvstendig, samtidig som de har mye glede av hverandre. Er veldig glad for at jeg fikk guttene etter hverandre. Tror ikke de hadde hatt like mye glede av hverandre hvis de var to forskjellige kjønn. Så ble det en liten snuppe nå da....Veldig rart å være jentemamma.......

33 er ingen alder! Det er jo mange som da ikke har begynt barneproduksjonen engang :) Samboeren min er også 33, og han fikk første nå (gutter er jo gjerne litt senere ute da, nesten ingen som synes han er treg) :)

Det må være moro med ei lita jente, nå når du har to gutter :)

3 år virker som en ideell aldersforskjell på søsken. Vi får se hvordan det går, når den tiden kommer :) Jeg hadde et veldig ukomplisert svangerskap, jeg rakk aldri å bli lei av å gå gravid engang. Jeg la på meg 20 kg, så det er klart det ble litt tungt. Men jeg var i kjempeform og bare koset meg med bevegelsene i magen og all den positive oppmerksomheten jeg fikk overalt. Får satse på at det blir like bra en evt. neste gang!

Hadde du bekkenløsning under graviditetene?

Jeg skal egentlig gjøre husarbeid nå, men havner stadig foran pcen. *Sparke seg i rompa og gå å tørke støv* - huff!

Kjenner til det.....er nesten litt DIB - avhengig:0). Ble det noe husarbeid på deg?

Jeg hadde alt annet enn bekkenløsning, tror jeg....Med mellomsten fikk jeg litt morkakeløsning i uke 23. Lå på sykehuset frem til uke 34 - da satte de fødselen igang. Denne gangen hadde jeg blødninger de 3 første mnd, for så å få premature rier i uke 24. Lå en uke på sykehuset og resten på sofaen hjemme. Gikk til termin, men det var noen lange og nervøse uker.og måneder å vente.

Vi hadde ingen preferanser ang kjønn, men det er klart vi er glade nå som hun er her.....Tror jeg hadde blitt like glad over gutt igjen da....Ble litt overgitt overgitt over alle "tenk at det ble en jente" - kommentarene en stund!

Hvor fort tiden går...tenk at de små knøtta våre alt er 3 mnd....Når skal du tilbake til jobb? Hva jobber du med foressten?

Uff, det høres ut som du har hatt noen veldig tøffe sv.skap! Så bra at de har endt så bra likevel :) :)

Klart man blir like glad uansett kjønn på barnet! Vi har ikke planer om flere enn to, om det da (hvis alt går bra) blir gutt eller jente spiller ingen verdens rolle!

Permisjonen min er ferdig 17. juli. Men jeg var i et vikariat frem til 1 1/2 mnd før Leon ble født, så jeg har ikke en jobb å gå tilbake til. Jeg er utdannet resepsjonist, og jobbet også som det. Muligens kan jeg få stilling som resepsjonist eller resepsjonssjef på gamle arb.plassen fra høsten av p.g.a. at hun som har stillingen skal førtidspensjoneres. De har nevnt på det, men jeg har ikke fått noe konkret, så jeg vet ingenting ennå. Aller helst kunne jeg tenke meg å ta en videreutdanning via nki fjernundervisning, og ha muligheten til å være hjemme en stund med Leon. Eller i det minste ha en redusert stilling. Men det er de pengene da! Når skal du tilbake i jobb, og hva jobber du med?

Jeg fikk gjort masse husarbeid, fikk utrolig nok tatt hele leil. Takket være Canal Digital - internettoppkoblingen krasjet :)

Skulle nesten ønsket at min krasjet noen dager, kanskje det kunne blitt reint her også....hi,hi:)

Jeg er utdannet førskolelærer med spespedagogikk påbygging. Jeg var i et vikariat hvor jeg jobbet med barn med spesielle behov da jeg ble gravid. Vikariatet gikk ut i august 06, så jeg har ingen jobb å gå tilbake til.

Ønsker å gå hjemme til Selma iallefall er 2 år, så får vi se hvor lenge vi får det til.

Guttene har vært 3 år før de begynte i bhage, og det synes jeg var tidsnok.

Jeg tok foressten spesialpedagogikken på nettet, og det var helt topp! Hadde jo ikke Selma da - så det er nok litt mer stritt med en bebis i huset, men alt går:0)

Brukte du nki, da du tok spes.pedagogikken? Hadde du en fast "lærer" å forholde deg til? Det høres supert ut å ta det via nettet, men man må jo ha god selvdisiplin. Flink du har vært :)

Det blir nok styrete med baby i huset ja, men jeg vil heller det enn å begynne i full jobb, hvis jeg får mulighet! Jeg har ikke lyst til å overlate Leon til barnehage eller dagmamma så tidlig, hvis jeg kan unngå det!

Det hadde vært ideelt å være hjemme i 2-3 år, og heller vært i åpen barnehage innimellom.

Selma er heldig som får ha mammaen sin hjemme så lenge :)

Har hun fått 3 mnd vaksina? Leon skal ikke ha før 28., er spent på hvordan det går! Lurer veldig på hvor mye han veier nå også, jeg har ikke veid han siden 3. januar (5710 g), og han har blitt en god del større :)

Tok det gjennom NKS. Hadde en fast veileder jeg kunne kontakte når jeg trengte hjelp, så det var veldig greit! Jeg gikk ned til en 80% stilling det året jeg tok tileggsutdannelsen. Hadde fri hver torsdag - og da leste jeg fra ungene gikk på skolen til de kom hjem. Det var nok det....hadde meg selvfølgelig et raid rett før eksamen. Jeg trives veldig godt med selvstudier, men det er klart det trengs en god posjon selvdisiplin:)

Vi skal også på 3mnds kontroll til uken. Var Leon virkelig så stor 3 januar? Da var han jaggu en hel kg tyngre enn Selma.....fløtepupp kanskje:0).

Er veldig i tivl om jeg skal dele opp vaksinene hennes i 2 doser. De sa på HS at det gikk greit å ta med 14 dagers mellomrom. Synes det er så innmari mange forskjellige de har blandet sammen på en gang - skulle tro det ikke var noe særlig greit? Har du tenkt å ta den?

Ja, også var det det besøket mitt til søndag.....Bountykaken er knallgod! ....men vi spiste den til den store gullmedaljen i dåpen, så jeg tror jeg må finne på noe annet......Var den god den kaken du fikk oppskriften på? Synes du det er nødvendig med middag? Føler kanskje det blir så formelt og pinlig å spise middag med noen jeg ikke kjenner?

Hei på deg :)

Uff, nå har vi vært uten internett siden lørdag formiddag, og helt frem til i går kveld! Så nå har jeg hatt dib-abstinenser :) Irriterende, men vi har fått vært veldig sosiale!

Hvordan gikk det på søndag? Var det første gang du møtte halvsøsteren din? Jeg så jo ikke innlegget før nå :( Den kaken jeg fikk oppskrift på var kjempegod, men den ble ikke fin å se på. Jeg har lagd den 3 ganger alt :) Er enig i at det kan bli litt vel formelt med middag, kaker og kaffe er litt greiere og mer "laidback". Hva falt valget på til slutt?

Jeg får jobbe med selvdisiplinen, og håpe på at jeg får brukt den på selvstudier! Nå skal sambo på et jobbintervju tirsdag (programmeringsjobb), krysser fingrene for at han får den jobben. Da vil han i tilfelle tjene bra, og jeg får kanskje mulighet til å være hjemme :). Nå har han vært ute av it-bransjen i 3 år, og jobbet med noe helt annet, men vedlikeholdt it-kunnskaper i fritiden og gjennom et enkeltpersonsforetak han har. Så satser på at det går bra likevel!

Jeg visste ikke at man kunne dele opp vaksinen. Anbefales det? Jeg har tenkt at han skal få den ihvertfall. Gruer meg litt, og håper at han ikke blir syk, eller reagerer veldig på den!

Tror nok jeg må ha fløtepupp, ja :) Han var 3370 g da han ble født, så vektkurven gikk på tvers oppover :) Lurer fælt på hvor mye han veier nå.

Hei:0)

Godt å ha deg tilbake igjen!

Det ble ikke noe av møtet med halvsøstra mi på søndag....Samboer og mellomsten har lagt rett ut her med influensa siden fredag. Egentlig like glad, jeg...grudde meg fælt til å møte henne. Har bare møtt henne en gang for en 10 år tilbake siden. Da var hun bare tenåring, og synes nok det var litt spesielt å finne ut av at hun hadde to søsken. Nå er hun voksen med to egne barn - og jeg må innrømme at jeg ikke har helt behovet for å møte henne - men har litt vondt av henne da....så det blir en slags forpliktelse....ja,ja....nå blir det ikke på en stund uansett (hun bor i England og reiser snart tilbake).

Så spennende med jobbintervjuet da! Krysser fingrene for at det går i orden - du få si ifra hvordan det går.....kanskje vi får enda ett år sammen her på DIB:0)

Når er det du skal på HS? Jeg trodde jeg hadde time denne uken, men det er visst ikke før til tirsdag....Ja, du kan få delt de opp..men da må det gå 14 dager mellom dem....tror jeg vil det....Får ringe ned å prate med dem om det....offf....fullt igjen her....lenge siden sist, ja:)

Endelig er vi på nett igjen, også har jeg ikke hatt noe tid til å kikke innom engang. Vi var i begravelse med etterselskap på onsdag og så fikk jeg besøk av ei venninne. Og i går var jeg hos søsteren min og spiste lunsj med to andre venninner, så da ble det 4 småtroll (alle gutter) på 10 mnd, 9 mnd, 3 1/2 mnd og Leon på 3 mnd - kjempekoselig! Også hadde vi besøk i går kveld igjen. Det har gått i ett hele uka, så nå er det deilig med en fridag :) Dvs. vi skal en tur til svigermor i kveld, men det er som regel bare avslappende.

Nesten like greit at det ikke ble noe besøk for deg da, ja! Men skjønner du føler du "må" invitere. Er halvsøsteren din engelsk, eller har hun flyttet dit som voksen?

Det hadde vært koselig med et ekstra år her på DIB :) Han har begynt så smått og forberede seg til intervjuet, jeg skal si ifra om hvordan det går.

Jeg skal til HS dagen etter deg, jeg da. Har du ringt med de ang. vaksina?

Selma har vel ikke fått influensa hun også? Jeg håper Leon slipper unna. I går kveld skulle vi egentlig vært på BIM/DIB treff, men to av ungene var blitt syke, stakkars. Og siden vi er så få, utsatte vi det til neste uke i stedet. Satser på at det ikke er vår tur da...

Endelig begynner vi å bli friske her igjen! Nå har vi lagt hele gjengen med influensa den siste uken. Ingen unnslapp, men jeg og Selma ble ikke fullt så syke som de andre. Nå tror jeg vi har brukt opp kvoten vår for sykdom iår! Har dere holdt dere friske alle sammen?

Hvordan er det med snø hos dere? Her virker det til å ikke ta noen enda.....Vi har hatt gode naboer og leieboere til å måke for oss nå som vi har lagt syke. Det har jo kommet så mye!

Idag er ungene ute for første gang på over en uke. De har gledet seg så til å endelig få lekt litt i snøen. Det er vinterferie her - så de har hele uken ¨å kose seg på nå:0).

Var det noen nære deg som du var i begravelse til?

Det er alltid trist å miste noen man er glad i.........

Imorgen skal Selma på HS. Er litt itvil om de kommer til å sette vaksinen på henne siden hun har vært så mye syk nå - og fortsatt er forkjølet. Er kjempe spendt på å få veid henne iallefall. Er det onsdag du skal?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...