Tamline Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Var hos JM i går, og urinprøven min gjorde utslag på at jeg muligens har UVI. Leverte urinprøve til legen, og hun sa at jeg måtte komme med ny prøve om 14 dager... Noen med erfaringer? Er det vondt? For jeg kjenner ingen ting....
Nenya^juni2010 Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Når jeg hadde, gjorde det ekstremt vondt å tisse! Men vet at andre har UVI uten å kjenne noe som helst.
VinterSol+2 Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 jeg er akkurat ferdig med antibiotika. hatt UVI i flere uker,antagelig, men kjente lite eller ingenting. Man merker det visst ikke så lett når man er gravid, derfor de er ekstra obs på det, for om du går med det for lenge, så kan du få nyrebekkenbetennelse, som etter sigende er helt forferdelig. siden legen sier du må komme innom med ny prøve om 14 dager hadde du sikkert ikke så stort utslag. mao bør du drikke tranebærjuice og spise yoghurt for å forebygge:) lykke til
Godklumpen Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Hei! Var til kontroll hos jordmor den 31. Jan, og da var jeg 23+3 uker på vei. Og da fikk jeg utslag på urinprøven om at jeg muligens hadde urinsveisinfeksjon. Men de var ikke sikker. Hadde da hatt trang til å gå på do flere ganger for dagen i over 1 uke. Så jeg fikk antibiotika, som jeg nå er akkurat ferdig med. Men merket før jeg begynte på kuren at det gradvis ble verre, begynte å gjøre vondt. Så nå håper jeg at jeg er kvitt UVI
*juligutten* Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 hei! jeg gikk en stund med uvi før de fant det ut,jeg hadde ingen symptom men urinpr slo alltid ut på proteiner,eneste som plaget mg er at jeg gikk på do oftere enn vanlig uten at det kom noe særlig urin.Begynte på antibiotika og var fin etter en uke med beh,celexid er den antibiotikaen som er best når du er gravid:)
laffe*høygravid* Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Når jeg hadde det, luktet det veldig stramt, og det gjorde veldig vondt å tisse. Føltes som om jeg måtte tisse hele tida, og når jeg gikk på do, kom det bare en dråpe ut - som gjorde vondt! Urinene var så ganske grumsete ut også....
Lone35 =0) Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Du kan prøve annet enn antiboitika ved svak UVI. Feks masse Biola, kulturmelk, youghurt, eplecideredikk utblandet i vann... Dette må gjentas gjennom flere timer og kanskje en dag før du har fått skylt igjennom systemet. Obs, jeg glemte å si at tranebærkapsler eller som te også er virkningsfullt. Hvis ikke noe av dette ikke virker trenger du medisinkur. Gå til legen.
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 Eg hadde heilt symptomfri UVI, og fekk penicillin-kur i seks dagar (hadde gått med den ganske lenge). Heilt fine prøver etter det. Det er vanlig at gravide får symptomfri UVI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå