Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Jeg bor nå aleine med min skjønneste lille baby. Jeg mottar nå overgangsstønad, men har nå lyst til å flytte sammen pappaen til barnet igjen. Jeg vil definitivt ikke bli tatt for trygdesvindel, og vil gjøre alt riktig. Gullet er enda for lite til å begynne i barnehagen, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvis jeg sier opp stønaden, hvor lenge har jeg krav på å ha den? Har jeg noen andre muligheter?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Kan du ikke ta kontakt med trygdekontoret og høre hva de har og si til saken... Ikke for at jeg vil avspise deg, men jeg kan ikke noen regler. Der kan de reglene, så da blir alt helt riktig! )
Fjusa Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Jeg har dessverre over hode ingen peil på dette, men jeg vil tro at du finner svar på www.nav.no. Hvis du ikke finner noe der, så er det tryggeste å ringe trygdekontoret du tilhører. (Jeg anbefaler deg å notere navn på den du snakker med og hva vedkommende sier, Jeg har nemlig opplevd at forskjellige saksbehandlere sier forskjellige ting...)
ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 du mister alt når du flytter sammen med pappaen til barnet for da er du ikke lenger alenemamma. hvis det ikke var pappaen til barnet du skulle flytte med så tror jeg at du kunne ha fortsatt å få overgangsstønad en stund framover. når dere flytter sammen (ikke før) gir du beskjed til trygdekontoret og da stopper de utbetalingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå