Gå til innhold

hva kan ders små?


rolly

Anbefalte innlegg

Jonas her ruller seg over fra rygg til mage han men ikke fra mage til rygg,er han sent ute eller?føler at alle her inne enten krabber eller sitter selv jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofie sitter ikke og krabber ikke hun heller. Har begynt å reise opp rompa for å prøve å åle seg, men kommer seg ikke noe sted. Ruller begge veier. Ingenting galt med Jonas, alle utvikler seg så forskjellig. Eldste min krabbet ikke før hu var 12 mndr:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora leker frosk om dagen;-) Hun kommer seg opp på alle fire, og gynger/hopper med "bakbena". Om hun da samtidig har løftet på en arm, går hun skikkelig på tryne... Men det blir hun heller litt overrasket over - og prøver igjen!

Hun ruller begge veier, og skyver seg bakover. Idag kilte hun seg fast under en barnestol, og var litt fortvilet!

Husker mellomsten her begynte å krabbe da hun var 7 1/2 - 8 mnd, blir nok det med Nora også.

 

Og Nora er langt fra å sitte selv - skikkelig potetsekk når hun havner den veien! Mye mer spenst når hun havner på alle fire!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer han seg jo avgårde da..hehe..Eldste min rullet fram til hun krabbet, så hun rullet fra stua inn på kjøkkenet når hun skulle komme seg avgårde..hehe...Regner med det kanskje blir på samme måte med minsten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det stadig fremover :)

 

nå kan hun rulle begge veier, aker seg bakover når hun ligger på magen, men prøver og vil gjerne fremover, rumpa kommer gjerne opp, men armer og rumpe klarer hun ikke å kombinere enda.. Så en stund til krabbing tror jeg.

Sitter alene og vil gjerne opp å stå til enhver tid!

 

Holder jeg henne i hendene går hun!!! Setter hæla nedi og kommer seg fremover kjempefort, og så stolt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ruller fra rygg til mage begge veier nå, fra mage til rygg er det vel fortsatt stort sett bare "uhell". Løfter ikke rompa enda, men vrir seg rundt i ring når han ligger på magen. Ønsker vel å komme seg fremover, men ender opp med at han skyver seg bakover... Sitter ikke selv i det hele tatt! Så tror nok Jonas og Karsten er temmelig like! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrid sitter selv på fanget og på gulvet, men ruller ikke fra ryyg/mage og omvendt. Klarer akkurat å få: tærne i munnen over den digre magen hennes. :-) Kryper baklengs og løfter rumpa, men tror det tar lang tid før hun kryper forover og krabber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så flinke barn dere har. Benjamin kan ingenting ennå av slike fysiske ting. Trener ennå på å ta leker med begge hendene. Finne ut hvilken vei hendene må være....

Men bare vent....han kommer nok til å ta alle sammen igjen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruller fra rygg til mage og har rullet 4 ganger fra mage til rygg. Skubber seg fra side til side med hendene når hun ligger på parketten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ruller fra rygg til mage og mage til rygg, sitter selv hvis vi setter han opp, står på alle fire og skyver seg bakover. Står og gynger på knærne han også. De er jo så nydelige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ruller fra mage til rygg, og rygg te mage. sitter sjøl, kan nesten sette seg opp. begynner å dra seg opp etter ting, er vel ikkje lenge til ho går rundt bordet:o) krabber bakover men ikkje fram. spiller på slurva. kan sei mamma og pappa. vise kor stor ho er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det mange spreke unger!! Synne kan lite enda, siden hun har gips. Men hun er flink til å ligge på ryggen og leke, og tar situps fra liggende og opp i sittende, men velter ned igjen kjapt da gipsen gjør at hun ikke kommer seg helt opp. Hun har blitt flink til å leke borte-titt-titt, og drar alt mulig over ansiktet og ligger der og fniser til vi spør "hvor er synne hen da?", da kommer hun frem og ler høyt..

 

Så selv om den fysiske utvikling ellers er sterkt forsinka, så er det jo bare super gøy når hun lærer nye ting! Vi satser på å slå oss sammen med benni-min og komme sterkt tilbake senere, og da skal vi ta igjen alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa mi er en liten turbo, så her går det fort i svingene. Hun ruller fra rygg til mage og tilbake, spinner rundt sin egen akse, åler seg frem i rekordfart, har begynt å krabbe, men det går ikke så fryktelig fort enda (heldigvis), klappe søte, setter seg opp selv og sitter relativt støtt. Dersom hun finner noe i riktig høyde å dra seg opp etter (som kjøkkenskuffene til mamma) så setter hun seg opp på knærne. Vi har også arvet en del elektroniske leker *grøss* og hun har funnet ut hvordan hun skal skru dem på. Sikkert lurt siden jeg hele tiden skrur dem av.... Kanskje på tide å fjerne batteriene? Hun sier mamamama, papapapa og hei, men hun skjønner neppe betydningen av det enda, er nok kun lek med lyder (selv om pappan er hellig overbevist om at hun roper på han *flirer*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...