happyH Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Har begynt å kikke på barnevogner - men blir bare forvirret.. Kombi/duo, trehjul/firehjul, lett/tung...Vi bor i blokk med ganske mange trapper- ingen heis. Vi har bil, men bruker like mye (om ikke mer) buss og trikk. Selv om vi er "byfolk", så er vi ofte ute i skog/mark og vil gjerne ha ei vogn som egner seg for turbruk - både sommer og vinter. Babyen kommer til sommeren, men jeg vil gjerne ha en bag som er stor nok til både baby og voksipose til vinteren.. Så - hva velger vi????? Tips og gode/dårlige erfaringer mottas med stooor takk!!!
gifthjemmemammatilto Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt en dypvogn først. Den er det god plass i og barnet kan fint bruke den til det er 10-12 mnd om du ønsker det-sønnen min,som også ble født på sommeren,hadde fortsatt god plass ved 10 mnd. Så kan dere heller vurdere hvilken sportsvogn dere ønsker når tiden er moden for det! Det forutsetter jo at dere kan plassere vognen nede i gangen et sted.... I begynnelsen kan dere også ha en softbag oppi,ettersom dypvognbager er så romslige,så dere lett kan bære spedbarnet opp trappene. Jeg kommer til å velge denne varianten med nr.2 også! Meget god erfaring med Simo dypvogn! Barna ligger så godt og beskyttet i dypvognene,noe som føles ekstremt viktig i starten! Lykke til!
Hogne&Anneli Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Simo bag vogna har jeg hørt/opplevd blir ganske så slapp i håndtaket. Kanskje er mange uenige her. Dersom jeg skulle ha gått tilbake til dyp vogn nå, så ville det ha blitt emmaljunga duo edge eller easywalker. Siden det blir mye opp og ned trapper ville jeg ha valgt en lett vogn: Teutonia Mistral. Men baggen kan bli litt liten når vinteren kommer. Jeg fødte i sommer, og hadde teut M. Brukte sportdelen med dunpose når kulda kom, noe som fungerte like fint! Men vi greide ikke å venne oss til designen. Så vi solgte. Emmaljunga due edge har stor bag, integrert myggnetting ++, men den er tung! Veldig pen!Mange går over til en lettere sportsvogn når de blir lei av å drasse med den store vognen. Som dypvogn virker den knall! Men nå har det jo seg slik at bag delen blir ikke alltid brukt så lenge! Liker du 3 hjul, så ville jeg valgt Easywalker sky. Lett vogn, stor bag, gode hjul for turer, liten sammenlagt.En vogn som ikke byttes ut, med mindre en vil ha vendbar sittedel. Noe den ikke har. Easywalker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå