*Angelface* Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Kan jeg reise? er 16-17 uker nå..Og flyet går 31 mai til 14 juni...
*panama* med to søte små Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Tenker du og dra 1,5 mnd før termin? Jeg hadde nok ikke dratt på lang tur da tror jeg,men tror ikke det er noe farlig og dra vist formen er bra... Men sjekk med flyselskapet,ikke alle som flyr så nærme terminen..Må nok ha en legeattest også...
amilde 11.06 Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Mulig jeg er en gledesdreper nå, men jeg ville ikke reist til syden så pass kort tid før terminen. Tror ikke de har det beste helsevesenet i Bulgaria, hvis det skulle skje noenting. Hadde jeg vært deg hadde jeg ville ventet til etter at babyen var født. Det beste er nok å høre med lege eller jormor hva de mener. Ønsker deg lykke til uansett hva du velger. B-)
meieriet Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Sjekk med reiseselskapet evt helsestasjonen om grenser for flyturer. Tror du kan fly tom uke 24 (ikke sikker) til utlandet og inntil 4uker før termin innenlands. Så det kan se ut som du må utsette Bulgaria. Jeg er i uke 18 og skal til Kroatia i påsken. Sjekket om det gikk og var akkurat innenfor.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #6 Skrevet 9. februar 2007 Hei Sjekk med flyselskapet, men de fleste har en regel på 4 uker før termin. Jeg skal reise til spania 2 mnd før termin, når jeg kommer hjem er det kun 1,5 mnd til termin. Er ikke bekymret for dette i det hele tatt!!! Det fødes da unger i andre land også:-). Skulle du være så uheldig å få ungen 1,5 mnd før tiden, så er det jo kjedelig å føde andre steder enn hjemme, men det går helt sikkert bra! Ikke tenk på det, så lenge flyselskapet godtar deg å reise og du føler at formen er god, så reis! Man kan ikke gå å bekymre seg for alt hele tiden. (Noen gjør det :-))
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 9. februar 2007 #7 Skrevet 9. februar 2007 Bulgaria er ikke det landet jeg ville reist til så nærme termin. En annen ting er at det er stor forskjell på flyselskapene når de har grense på å fly utenlands. De fleste har 2 mnd før termin andre har 3... Ved innenlands er det ofte 1-2 mnd før termin. Jeg var i Bulgaria for noen år siden og ble dårlig der (lett matforgiftning) og helsepersonell/på apoteket snakket de ikke engelsk så ingen skjønte hva jeg prøvde å si, dessuten var det vanskelig å forstå dem.
*RutIetutt* Skrevet 9. februar 2007 #8 Skrevet 9. februar 2007 Vi skal til Gran Canaria i slutten av mai (flyr hjem 26. mai) og har foreløpig termin 28. juli. Vi skal fly med SASBraathens (Scandinavian) og på nettsidene deres står det at det er ingen restriksjoner på flyreiser frem til 4 uker før termin. Kan vel variere fra flyselskap til flyselskap, så jeg ville skjekket med det selskapet dere skal reise med. Jeg har også tenkt å ha med meg helsekortet og en legeattest sånn for sikkerhetskyld....god tur, håper du får reise da:o)
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 10. februar 2007 #9 Skrevet 10. februar 2007 solfrøken-180507 Hvilke flyselska har du hørt om som nekter gravide å fly hele 3 mnd før termin?? SAS har ei grense på uke 36 (kopiert fra siden til sas:) Inntil 4 uker før termin Ingen begrensninger. Mellom 2 til 4 uker før termin For reise mellom 2 og 4 uker før termin kreves det en legeerklæring. Reisetiden for hver enkelt strekning kan ikke overstige 4 timer. Mindre enn 2 uker før termin Gravide aksepteres ikke. Norwegian sine regler er prikk like.. Det samme er KLM sine.. Også Lufthansa.. Har vært i kontakt med My Travel Airways også.. (de flyr charter for Saga og Ving) Like regler overalt. Syns det er litt rart du kan uttale deg sånn om dette når "reglene" er så enkle finne på nettet.. Du skremmer folk unødig. Du kan altså fly inntil uke 38 innenlands og uke36 utenlands..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 10. februar 2007 #10 Skrevet 10. februar 2007 Jeg husker ikke hvilket flkyselskap, men vet det var ei venninne av meg som fikk denne beskjeden da hun var gravid, for tre år siden. De har vel gått bort fra dette da eller hun ble feilinformert om det den gang. Bare sier det jeg har hørt. Vil ikke akkurat si jeg skremmer noen....
MissPhun Skrevet 10. februar 2007 #11 Skrevet 10. februar 2007 Jeg har vært i Bulgaria 2 ganger, og ikke pokker om jeg hadde dratt dit når det var så kort tid igjen.. Jeg ville heller valgt et annet land, rensligere land.. Som feks Spania, Malta, Hellas ... Men i bunn og grunn ville jeg enten dratt i god tid før fødsel, eller 3-4 mnd'r etter fødsel
tjorven 1 Skrevet 10. februar 2007 #12 Skrevet 10. februar 2007 Hu hei jeg reiste til Philipinene da jeg var 7,5 mnd på vei landet på gardermoen 4 uker før termin. Tenkte som så at det fødes barn på philipinenne også! Fant en fantastisk lege der borte utdannet i USA kostet 38 kr for urinprøve UL og alt :-) Tipper det finnes bra sykehus der også de er avhengig av bra tiltak for turister. Jeg hadde med meg helsekortet mitt og en bekreftelse på at jeg var frisk og når jeg hadde termin på engelsk fra legen min. Dette må du kjenne på selv som du ser er det flere meninger om dette, men personlig vil jeg heller oppleve en tidlig fødsel på ditt tidpunk i ett annet land enn om det skulle gå galt når man er ute å reiser før og man skulle være uheldig å spontanabortere ett annet sted enn hjemme. God tur om du reiser!
meieriet Skrevet 10. februar 2007 #13 Skrevet 10. februar 2007 En ting er å føde i et annet land. Det er klart det går fint. Men det flyselskapene er redde for er at fødselen settes i gang ombord i flyet pga trykk i kabinen. Jeg vet ikke helt om det er min drømmefødsel akkurat. Ombord i et fly med masse folk rundt meg...Skal ha bra flaks om det er både jordmor og lege ombord.. Nei takk.. Hadde hvertfall ikke villet fly til Fillipinene eller et annet langdistansested.
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 11. februar 2007 #14 Skrevet 11. februar 2007 Personlig så hadde eg aldri gjort d. Synes at du skal spørre jordmoren din åg legen din, de veit nok både bedre enn flyselskapan, åg de fleste her inne på bim;) Uannsett så lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå