=Mina min og mej= Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 har deres 4 mnd bebiser faste tidspunkt på soving og spising? hvor mange måltider? begynner å lure på om jeg er helt på jordet når det gjelder alt. ungen virker misfornøyd, men får jo pupp hele tiden.. men kan d være at hun ikke får spist seg skikkelig mett kanskje...? hmm.. hvordan har dere det? når legger dere ungene...?
Rut Bram Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 hmmm - ja sånn ca da. vi står opp rundt kl 0700 hver dag. dette fordi storesøster våkner da og kommer inn til oss. vår dag er sånn (+/- en halvtime eller time). noen dager hopper hun over ett måltid eller en soveøkt blir forskjøvet, det kommer an på hva vi gjør. men det går som regel 3-4 timer mellom hver ammestund på dagen ihvertfall. 0230 pupp, sover videre 0630 pupp sovner igjen 0700 vi står opp 0830-0930 minsten sover 0930 pupp 1130-1300 minsten sover 1400 pupp 1700-1800 minsten sover 1830 pupp 1930 natta Det som er mest stabilt nå for tiden er tiden vi står opp, de tre første måltidene, og når hun legger seg for kvelden. sovetidene og de to siste måltidene varierer litt. Minsten her blir mer urolig hvis jeg forsøker å puppe for ofte, og spiser mindre hver gang. Så jeg prøver å drøye måltidene litt så lenge hun ikke blir heeeelt umulig da, sånn at hun er skikkelig sulten.
Møøø Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Her er vår dag: (også her er det +/- en halvtime/time) 08, står opp, pupp enten i senga før vi står opp, eller etter morgenstellet. 10 legger henne ut, sover 2-4 timer, dvs til 12-14 pupp når hun står opp igjen 14.30-15.30 soving igjen, ca 1-1,5 time denne gangen Da får hun pupp før jeg legger henne ca 17-18 siste soving, da bare max 30 min, pupping først her å. 19.45 kveldspupp 20. natta ;o) våkner som regel 2 ganger om natta for mat, første gangen ca kl 01, andre gangen ca 5-6. I natt sov hun faktisk fra 20 til 6.30!! Gjett hvem som hadde melkespreng da... auau ;o) Men hadde jo vært fint om hun tok en sånn natt til i natt... Skal vi se, ble vel pupp 7 ganger i døgnet det der..
Fødemaskinen Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Her er det ikke rutine på noen ting. Det eneste som er fast er at han våkner klokka halv ti hver morgen og at han skriker fast om kvelden mellom 11 og tolv:( Han spiser annenhver time om dagen, men tidspunktet kommer an på når han spiste siste nattmåltidet. Om natten spiser han hver tredje eller fjerde time.
hårsår Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 Vi begynte med grøt i går, for vi hadde det slik som du opplever nå. Hun ble roligere med èn gang. Hun vokser godt og legger på seg godt, men var litt misfornøyd (høye klagehyl) og sutret helt til jeg tok henne opp og gav henne mat. Jeg syntes det ble litt pes, så jeg prøvde grøt, og det er som en ny verden. Bare prøv èn skje grøtpulver med noe mm/vann i begynnelsen. Se om det virker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå