Gå til innhold

Luftsmerter og maserier/vonde kynnere uke 39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Denne uken (uke 39) har jeg plutselig begynt å få maserier, eller kynnere, som gjør vondt i nederste del av magen og i ryggen. Det er skikkelig vondt! Trodde først fødselen var i gang men etter å ha lest meg opp på nettet i dag har jeg skjønt at dette er ganske vanlig, og desverre ikke trenger å bety at noe er i gjerde.. det kan visst ta flere uker med dette, sukk!

Men det som er litt vondere nesten, og som jeg lurer på om flere er plaget med, er luftsmerter, akkurat som før man skal på do og sitter og "trykker". Når luftsmerter kommer i kombinasjon med kynnerne så er det helt krise, sitter og akker og veer meg! Flere som har det sånn?

Trodde virkelig jeg var på gang med fødsel i går natt, men her er det visst bare å smøre seg med tålmodighet!!

Skrevet

Hei!!

Jeg har det akkurat likt og slik har jeg hatt det i en uke nå, hadde dette regelmessig i 36 timer med 5 min mellomrom .Reiste på føden og de kalte det modningsrier, det er visst en del av fødselens latensfase så det fører et sted, men det tar ganske lang tid for noen. Det er innledning til fødsel så det kan bli baby i nær fremtid min har festet seg langt nede i bekkenet og det er begynt å bli åpning.

Hvordan er det med deg?

Skrevet

Takk for svar. Dette begynte for meg i går kveld, og dagen i dag har vært slitsom pga det. Hadde planer om å gå ut i dag men hvis jeg plutselig får en kynner eller rie så gjør det så himla vondt at jeg ikke kan gå. Jeg får mine med uregelmessig mellomrom, det virker ikke som det er noe system i det. Kan få det når jeg reiser meg eller strammer musklene, og noen ganger kommer det av seg selv. I snitt ca to ganger i timen.

Må være slitsomt å ha hatt dette i en uke!! Hjelpe og trøste.... Tar du smertestillende eller noe? Lurer om mine blir forverret av mageknip/luftsmerter/fordøyelsesproblemer.

Min baby har visstnok ikke festet seg ennå, jeg vet bare at hun ligger med hodet ned nå (hun lå ustabilt/varierende helt frem til uke 38).

Lykke til ihvertfall.

Skrevet

Ingen smertestillende, det er ikke så bra for den lille i magen.

Dette begynte når min festet seg og har desverre blitt litt verre nå når han kom lenger ned i bekkenet. (er i uke 39 bimtelling)

Det er uannsett ikke lenge igjen så vi holder sikkert ut, og glemmer hele smerten etter fødselen.

Lykke til!!!

Skrevet

Huff ja får håpe det. Men får du i det hele tatt sove med sånne smerter? Jeg har gitt opp i kveld, nå har jeg stått opp, kl. er snart halv fire. Lå bare og gråt i sengen, gjør så vondt. Er stuptrøtt men blir lys våken når disse riene kommer. Skulle ønske det kunne eskalere kjapt, dette er jo litt seigpining da.... Beklager min litt negative holding her, skulle bare ønske jeg kunne få litt søvn på øyet snart....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...