Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Gutten min har 39,5 i feber. Når ringer dere lege? Han er i ganske fin form, men slapp selvsagt. Sovnet som vanlig kl 19, og sover fortsatt. Ga han en febernedsettende. Som en stein.. Hvor ofte sjekker dere? Gir dere mer febernedsettende om natten, eller er det best å la feberen gå over av seg selv?
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Eg hadde gitt paracet, og følgt med. Gjorde vi da jenta mi hadde 39,9 i feber. Og det gjekk veldig fint. Da var det ikkje mykje skriking. Pass på at barnet får i seg drikke.
Møøø Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 hvor gammel er han da? Ville kanskje tatt temp dersom han kjennes veldig varm ut i natt, hvis ikke ville jeg latt det være. Hvis han våkner så kan du jo ta tempen, men hvis han sover og ikke kjennes glohet ut, så ville jeg latt han sove..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 har selv ei på 11 mnd. 40 i feber i fire dager nå. vi gir paracet stikkpille 3 ganger i døgnet. hvis ikke blir ho helt bortevekk, har vondt, vil ikke spise, drikke osv. med stikkpille sover, spiser og drikker hun. i morgen ringer jeg lege hvis den ikke går over snart
75 modell og mamma til 6 Skrevet 7. februar 2007 #6 Skrevet 7. februar 2007 Feber er kroppens naturlige måte å ta knekken på bakterier med, dermed vil febernedsettende forhindre helingsprosessen og gi rom for lengre sykdomsperiode, hvis febernedsettende blir gitt fortidlig. La barna få prøve ut feberen før dere gir paracet spør dere meg. Gir ikke noe før allmenntilstanden blir tydelig endret jeg, selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser, man kjenner barnet sitt best selv. Unntaket måtte bli hvis barnet mitt var plaget med feberkramper.
animal Skrevet 7. februar 2007 #7 Skrevet 7. februar 2007 Jeg hadde hvertfall gitt paracedt supp ved såpass høy feber, den kan stige fort på barn. Hadde sjekket temp hvertfall hver sjette time, du kjenner den ganske godt med å bruke leppene på panna. Er han varm, tar du tempen. Hvis barnet er under 3-4mnd ville jeg nok tatt kontakt med lege, spesielt hvis han er slapp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå