Gå til innhold

Sår brystknopp, Hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en brystknopp som er skikkleg sår, opne sprekker i den liksom...

Noen som har gode tips og evt hvor lang tid tar det før dette heles.

Kvier meg på å amme på det brystet.

Noen snakket om skjell til å ha på? Erfaringer? Blir d fort bra da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På apoteket får du kjøpt en purelansalve som du kan smøre på.

Skrevet

På apoteket får du kjøpt en purelansalve som du kan smøre på.

Skrevet

Jeg var også plaget med dette og forsøkte ulike hjelpemidler; bla lanolinsalve. Tror det er viktig å bevare fuktigheten på området.

MEN; helt bra ble det først da jeg byttet ullammeinnleggene jeg hadde på . Ubehandlet ull skal visst ikke vaskes så ofte, men jeg tror kanskje jeg hadde vært litt for sen med å skifte de ut.... Da jeg tok i bruk et annet par ble sårene borte nesten med det samme.

Håper du finner noe som hjelper, det er ikke så kjekt å amme når de første sugene babyen tar kjennes som rene torturen...

Lykke til :o)

Skrevet

Albueskjell kan hjelpe for da får knoppene hvilt litt, bare ikke bruk de lenge sammenhengende. Gå uten BH når du kan så puppene får luftet seg. La mm lufttørke etter amming. Dersom du får gult puss i sårene dine så må dette behandles av lege før det gror. Ellers kan "brystvorte crem" være til god hjelp, den er veldig lik salvene som er nevnt. Jeg brukte det etter hver amming de første fire mnd siden jeg ikke fikk lillegutt til å gape høyt nok. Med denne salven skled han innpå brystet uten at det gjorde vondt og "lugget", og knoppen ble myk. Nå går det uten (5mnd).

Jeg var så ille av sprekker at jeg måtte håndmelke og gi melken med flaske noen dager for å få det til å gro. Får håpe du slipper det.

Inne på ammehjelpen.no står det mange gode tips om riktig sugeteknikk etc. Kan være verdt å ta en titt!

God bedring =)

Skrevet

Hei!

Jeg var på ammepoliklinikken, og da fikk jeg anbefalt Brulidin sårsalve, synes den funket kjempebra, gikk dessuten toppløs så ofte jeg kunne...

salven skulle vaskes av før amming, og smøres på 3 ganger om dagen.

Såre knopper er noe av det vondeste jeg har opplevd!! Håper du finner noe som hjelper!

Lykke til

Skrevet

Jeg kjøpte avent til brystvorte krem, den er dyr og den funker ikke. En venninne av meg anbefalte en krem som også ofte blir brukt på føden. Den heter Unguentum M. Den kan du smøre på så ofte du vil og du slipper og tørke av før amming. Helt ufarlig! Vist du ikke bruker opp kremen so kan du bruke den som vanlig krem til tørr parti eller til hånd krem. Litt fet er den. Ungentum M er ca 60-70 kr på apoteketet for 100 ml tube. Avent nippelcream 30 ml og koster 169,- kr

Skrevet

Jeg må bare anbefale Brystvortekrem fra Lanacare - fåes kjøpt på apoteket! Samboer skulle handle unguentum til meg - og da han forklarte hva jeg bl.a skulle bruke det til, anbefalte hun denne kremen, Datteren hennes hadde akkurat brukt den og var så fornøyd.. Så han kjøpte begge to.. den andre skulle vi ha uansett da..

Hadde veldig såre brystvorter i begynnelsen - 2 dager med denne kremen var alt borte.. og jeg hadde skikkelige sår, med skorpe og det hele...

Etter 5mnd uten å ha brukt den, ble jeg sår igjen - og etter 2dager - helt fin:-)

Skrevet

Brukt selv purelan etter anbefaling av føden. den virket faktisk på meg, den er ganske seig salve, og trenger faktisk ikke å tørkes av før ammingen. tvert imot, hjelper den babyen til å holde ordentlig fast. Kan trygt anbefales

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...