Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Vi har vært gjennom tre ICSI forsøk, fikk satt inn ett egg på de første forsøkene, men nå i januar (på vårt tredje forsøk) fikk vi satt inn to, og for to uker siden testet jeg postitivt. Helt utrolig etter så lang tid, tør ikke helt glede meg enda.

Skal på UL 19. feb og er da spent på om alt står bra til, og om ett eller to embryo har festet seg. Fikk ikke beskjed om noen sannsynlighet for tvillinger, men enten så vil embryoet eller ikke, og hvis begge disse embryoene vil så blir det tvillinger :-)

Jeg fikk info om at 30% lykkes med ivf generelt. Av dem som lykkes, og som har satt inn 2 egg, vil 30% av disse få tvillinger. Jeg fikk satt inn 2 egg i begynnelsen av januar og har testet positivt. Skal på ul i uke 8 og er superspent på om det en en eller to....

Vi fikk først tilbud om å setta inn to,p.g.a. min alder (38), men då kvaliteten på eggene var meget bra og eg såg yngre ut innvendig enn alderen tilsa, anbefalte legen ett. Så vi valgte det.

Når det blir satt inn to, festa begge seg i 1 av 5 tilfeller, der de festa seg i det heila, blei oss fortalt :-)

I h.sund anbefaler de ett,om ikkje alderen tilsier noe anna

Masse lykke til :-)

Annonse

Hei hei.

Jeg fikk satt inn ett egg, men jeg spurte om å få to. Men siden kvaliteten på egget var så bra, ville de bare ta ett. Og det er jeg vel i grunnen litt glad for i dag, for jeg klarer meg fiiiiint med bare en (så lenge) he he

Men selvfølgelig hadde jeg vært glad om jeg kunne fått to på en gang, "to fluer i en smekk".

Har fortsatt 6 egg som ligger i "fryseboksen" på sykehuset i Haugesund, så jeg har fler og ta av :o)

hei, jeg hadde ivf i usa, og fikk satt inn to egg, det var vanlig praksis hos legen min, begge festa seg men mista den ene. den andre er naa 6 maander :)

legen min sa at det er 40 % sjans for tvillinger naar man setter inn to egg.

jeg har 9 egg paa frys

Første fosøk satt vi inn 1, dette fordi vi bare fikk ut et, men nå på andre forsøk satt vi inn 2, dette fordi legen sa de var C egg, i en skala fra A - D. Nå for tre uker siden testet jeg positivit!!! Sjangsen for tvillinger er jo større,men kroppen er jo den som bestemmer!!

Vi satte inn ett egg i november 06 pga legens anbefaling om ett egg. Det var pga min alder og fordi det var god kvalitet på det. Vi kjenner at vi vurderer to egg neste gang nå i februar - men får se det an når vi ser om vi får flere egg enn sist (4 stk, 2 befruktet) Har lyst på noen på frys også, til senere fryseforsøk etter disse tre.

Gjest Bjørnen Collargol

Med min x for ca 4 år siden satte jeg inn 2 egg, ble ikke gravid.

Jeg og min samboer valgte også å sette inn 2 egg i desember, men ble heller ikke gravide da :-(

Nå har vi 2 egg på frys og begge blir tint nå i februar og satt inn dersom de overlever tininga.

De sier at det er større sjanse for å få tvillinger ved å sette inn 2 egg, men jeg har da ikke blitt gravid noen av gangene så jeg vet ikke jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...