Gå til innhold

Hvor mye har/skal dere ha av....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sengetøy

Flasker

Smokker

...til bebisen er født. Hvor mye av hvert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg førstegangs, så jeg vet ikke hva som er lurest. Men vi kommer til å ha 2-3 sengesett, ca. 5 flasker og et par smokker, tror jeg :)

Skrevet

Vi har kjøpt inn 2 sengesett til senga, og 2 sengesett til vogna.. samme ant laken for seng/vogn.

(har tørketrommel da, så det går veldig kjapt å event.vaske ett sett)

Har handlet inn 2 tåteflasker..(hvis jeg får bruk for brystpumpe, etter jeg har født, kommer jeg til å kjøpe avent sin der det følger med 2 tåteflasker til. Hvis ikke handler jeg inn flere tåteflasker utenom)

Og 2 smukker...(slike ordodent/bitefeil-smukker). Smukke skal jo egentlig ikke brukes de første ukene, og dessuten er det ikke sikkert beibien vil ha noe smukke heller.

Skrevet

Har 4-5 sett med sengetøy, noen i den aller minste størrelsen og noen litt større. Tror det holder i massevis!

Har kjøpt 2 smokker og 2 aventflasker. Er ikke sikkert at vi får bruk for noen av delene, så gidder ikke overdrive.

Skrevet

-Hadde 3 sengesett til vogn og 3 til seng når vi venta førstemann. Dette var nok.

-Hadde kjøpt 1 flaske og fått ei brystpumpe der det også var med ei lita flaske (begge Avent). Fekk ikkje bruk for flaskene før etter 3-4 mnd. då melka forsvant. Kjøpte fleire flasker då vi fekk bruk for det. Brukte vel brystpumpa eit par gonger heilt i begynnelsen pga. melkespreng. Hadde deretter kun den melka babyen trengte, så det vart ikkje pumpa noko særleg, men prøvde nokre få gonger.

-Hadde 4 smukkar kokt og klar, men tok dei ikkje i bruk før etter ca. 2 veker.

Ingen grunn til å overdrive, men det er godt å vere forberedt. Dette holdt i massevis for oss i allefall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...