Gjest Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 kan de undersøke meg på noen måte for å finne ut om det er bekkenløsning jeg har fått? jeg er i min 19 uke, jobber ca 50% stilling, har en sønn på 2 1/2 år. blir mange tunge løft i hvaedagen, og jeg kjenner at det iallefall ikke blir bedre om dagen....hvordan er det vanlig å gjøre det med sykemeld i forhold til dette?
litjpia77 Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Hei! Jeg vet ikke hva som er vanlig, men slik var det med meg: Jeg fikk bekkenløsning i ca uke 20 .Da bestilte jeg meg time til fastlegen raskt, da jeg ønsket henvisning til fysioterapeut. Legen undersøkte meg ikke, men hørte på hva jeg sa og skrev henvisning. Noen leger vil sikkert undesøke før de sender henvisning, det er sikkert litt forskjellig praksis for dette. Fysioterapeuten undersøkte meg og konstaterte bekkenløsning, så nå går jeg og trener med henne på fysio.senteret. For min del fikk jeg noe sykemelding da jeg var hos legen ang henvisning. Det har med jobbsituasjoenen min, (jobber på sykehjem og det er det nok av tunge løft og mye gåing og ståing) Nå i uke 26 jobber jeg bare 40% med tilrettelagt arbeid, dvs kontorarbeid. Har jeg ikke fått det, ville jeg nok ha vært 100% sykemeldt. Så mitt råd til deg er å snakke med fastlegen din om dette. Han har vel sitt å si mht sykemelding, men det er bare du som kjenner dine egne begrensninger. Evt snakk med arbeidsgiver om tilrettelagt arbeid hvis du har emn tung jobb. (Det går nemlig ann for arbeidsgiver å søke om tilretteleggingsmidler fra trygdekontoret, for å beholde gravide lengst mulig i arbeid.) Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå