Gå til innhold

April: I dag fikk jeg meg en skikkelig på tryne :(

**synne**

Anbefalte innlegg

-Billedlig talt... Og fytti så sårende det er... Eller kanskje det bare er gravidhormonene som gjør det...

Gubben har alltid mast om at han savner en "buffer" i økonomien vår, så han slipper å bekymre seg for at vi skulle slite hvis vaskemaskina ryker, eller noe med bilen...ja, dere skjønner... Nå har vi jo endelig fått denne bufferen. (salg av hus) -Pengene kom inn på konto i dag...

Jeg har snakka med han på tlf flere ganger i løpet av dagen, og vi skulle møtes hos svigers etter jeg hadde hatt et nettmøte i forbindelse med skolen. Når jeg kommer dit så står det en helt fremmed bil med prøveskilter på der.. -Joda..gubben har gått rett fra banken til bilforhandleren og fått låne en bil til i morgen. En bil til 180.000, og skulle få 80.000 for volvoen vår i innbytte. -Da sitter vi igjen med 50.000. Greit nok, men det kommer til å gå ca 20.000 til på badet vi holder på med... Så er vi nede i 30.000... -OG uten å nevne NOE til meg om lån/prøving av bilen!! :( MEN svigerfar og brødrene er fullt oppdatert og idet jeg kommer inn døra er de på vei ut for å prøvekjøre bilen..

Ble så vanvittig skuffa!! Vi har alltid vært enige om (trodde jeg da..) at bilen vi har nå skal vi ha til den ikke er kjørbar lenger... Og bilen vi har nå er i tipp topp stand og helt perfekt spør du meg. Og så helt ut fra det blå -han har ikke nevnt med ETT ord at han drømmer om ny bil -går han ut og prøvekjører biler uten å snakke med meg om det først! -Men faren får vite..(-for han støtter alt som har med bilkjøp å gjøre..).

Ja, så var det ikke så farlig med den bufferen likevel... Jeg har iallefall gjort det klinkende klart at det er helt uaktuelt med ny bil... Og han kan bare våge seg å kjøpe..

Men så er det det at jeg ikke klarer å si til ham at jeg ble skuffa, over at han ikke snakker med meg om sånne ting før han involverer familien. JEg blir bare sur og furten... og jeg skulle gjerne ha sagt noe, vet ikke hva, men..

og så er han ute med en kamerat for n`te gang denne uka og jeg sitter her aleine og får sitte og tenke og irritere meg... Søren og, så lei meg jeg ble... JEg er sikkert helt tåpelig nå, men likevel... Ble så satt ut.

Sorry jenter.. jeg måtte bare sette ord på det... -Og siden jeg sitter her alene så tyr jeg til dere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du ble skuffet, sint og lei deg, Synne! det hadde jeg blitt også. Å kjøpe bil er en stor ting man ikke bare setter i sving sånn på 'si'. Og i hvertfall ikke innvolvere hele slekta utenom deg i det. Kan du ikke prøve å fortelle han hva dette gjør med deg? At du blir såret og lei deg over at han ikke tar opp slikt med deg først? Kanskje du kan vise han innlegget ditt hvis du synes det er vanskelig å si noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff.. ja jeg tenkte på det, at jeg kan vise innlegget, men vet ikke om det hjelper så mye... Har han først fått grillen i hodet at han vil/skal ha ny bil, er jeg redd han ikke gir seg så lett... Men han sa til svigerfar at han ikke skulle kjøpe den, men likevel...

Jeg skjønner bare ikke hvor det kom fra?! Vi pleier å snakke om alt, og helst opp i mente før vi i det hele tatt vurderer en sånn investering..og så kommer dette ramlende ned fra blå himmel...

Nei, jeg tror jeg går og legger meg... Og tar natten til hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg kjempegodt, jeg - hadde syns det var et kjempesvik at andre (selv om det er hans familie) får vite om viktige investeringer (selv om det bare er en vurdering til å begynne med) før meg! Husker jeg ble møkkforbanna like etter vi gifta oss. Vi trengte ny bil, og hadde snakket om litt diverse, men ikke blitt enige om noe enda (og heller ikke solgt den vi hadde). Så er jeg bortreist til ei venninne i Oslo, og der; midt mens jeg er i handlerush på Karl Johan, da får jeg telefon om at han har kjøpt ny bil. Og den høres ikke fin ut engang (akkurat da var det liksom det som betydde mest, hehe)! Jeg ble helt satt ut og lirte av meg en tirade, selv om jeg visste det jo var for sent. Heldigvis har gubben min peil på bil, og det var ikke en ufornuftig bil han valgte heller, i tillegg til at den var kjempemorro og god å kjøre, men bare det at jeg ikke fikk være med å se engang!

Nei, sånne ting skal tas opp i heimen først. Jeg hadde nok definitivt tatt det opp med ham og sagt at du ble skuffet hvis han har tanker/drømmer som han ikke deler med deg, og dernest det med at en såpass stor investering har du absolutt veto/medbestemmelsesrett i...

*Klem*

...og lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en bil til 180 000kr bør en snakke litt om - det er en stor utgifts post.

Og bør absolutt diskuteres. Skjønner godt at du er skuffet eg vennen.

håper det ordner seg med bilen og at han snakker med deg om det. Kanskje han ser på det at du er skuffet over han. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp ikke å ta natten til hjelp.. :( Er like lei meg enda... Og hver gang vi snakker så er det bare sånn mutt stemning, sånn pinlig stillhet om at vi ikke helt vet hva vi skal si... -Har aldri hatt det sånn før...

Han er sur for at jeg ikke ville se på og vurdere bilen engang, og jeg sur fordi han buser på med noe sånnt uten å informere meg på forhånd...

nå skal jeg grine på sofaen et par timer mens snuppa sover.. kanskje det hjelper.. -hjalp ikke i går kveld, men kanskje det ikke var nok... :s

Sorry altså, men denne traff spikeren rett på hodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke noen kjekk situasjon... forstår veldig godt at du er skuffet!!!!

og en trenger ikke være gravid for å bli det:)

ta det opp om et par dager når ting har roet seg ned. forklar at dette er mye penger, og at bil faktisk er det som er minst lønnsomt og investere i....

føler med deg, både med og uten hormoner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Håper ting går bedre nå og att du føler deg bedre. skjønner godt att du blit lei deg og sur på han, slike saker gjør man ikke uten å prate med resten av husholdet om syntes nå jeg. Hadde rett sakt blitt fly forbannet om manne hadde gjort slikt her i huset.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre her nå.. Han har bedt om unnskyldning, at han ikke mente hverken å skremme meg eller gjøre meg lei meg.. Han hadde bare så lyst å prøve en ny bil.. Han hadde ikke gjort det hvis han hadde trodd at jeg skulle bli så lei meg.. Menmen.. Han hadde jo ikke tenkt å kjøpe den... (Hvorfor prøver man da biler??) Så håper vi er ferdige med den episoden nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...