Gå til innhold

NOEN HER SOM IKKE GREIER KJØTT NÅR DERE ER GRAVIDE?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk det fra dag 1. Greier ikke tanken på kjøtt til middag eller som pålegg. Når jeg smører matpakke til barnehageungen brekker jeg meg... huff så kjipt. Jeg hadde det slik i mitt forrige svangerskap også. Ingen fikk be meg på mat...he he . Når svigermor lagde blodpølse spydde jeg i inngangsdøra..... he he , nå skal hun ikke lage blodpølse før ungen er ute...........

Fortsetter under...

Hadde skikkeleg problem med kjøttdeig sist gang, og kjøttsaus/tomatsaus... varte heile svangerskapet...til mannen min sin store fortvilelse, uaktuelt med pizza og pasta med kjøttsaus... fortsatte etter at kvalmen hadde gitt seg og

Jeg hadde det hele svangerskapet. Dagen etter jeg fødte spiste jeg skinke på brødskiva..... det var rart. Ni måneder uten kjøtt og så ville jeg ha det.....Rare greier altså....Egg spiser jeg , så man får prøve å gjøre det beste ut av det.... he he..... :)

Hei

I mitt forrige svangerskap spiste jeg nesten ikke biff, koteletter, kyllingfileter, altså ukvernet kjøtt. Det smakte så rart, og ble kvalm av det. Kjøttdeig og karbonader osv. gikk ned så vidt det var. Har det samme nå og. Kompenserte forrige gang med vanvittig lyst på egg, så jeg fikk jo i meg proteiner da. Spiste gjerne ett egg hver dag.

Nei, tvert i mot - er mer "kjøttsulten" enn ellers. Vil ha mer solide og tunge middager enn vanlig - det var sånn forrige gang også. Det gikk heldigvis over etterhvert, jeg spiser jo som en hest nå - så jeg håper det gir seg denne gangen også.

Annonse

Vittig hvor forskjellig dette påvirker oss.

Spiste min første hamburger på 15 år for etpar uker siden!!!

Har også spist skinke og servelat (tror jeg gikk i 6.klasse sist jeg spiste det).

Siden 1991-1992 har jeg kun holdt meg til fisk og litt kylling, men nå er jeg "kjøttsulten" som få.

Sikkert helt naturlig, og jeg lar meg rive med. Alt for lille nurket nå!

Har vært vegetarianer i 13 år. Altså ikke noe som har kommet pga graviditeten... Men tenker man litt på hva man spiser kan man fint få i seg alt man trenger som veggis. Også under en graviditet. I sist svangerskap var jordmorens kommentar til at jeg var veggis, at det bare var fint.

Får bare rekke opp handa her ja!

Syns kjøtt er ekkelt, enkelte dager kan jeg få spist litt, men jeg blir kvalm av det. Kjøttpålegg kan jeg nok få spist ja, men det er noe jeg ikke har kjøpt på flere uker..

Kjøtt frister liksom ikke lenger.

En annen ting som ikke frister er sjokolade, og det kan jeg vel bare være glad for *hehe*

Jeg takler ikke noen form for kjøtt. Brekker meg ved tanken.

Av og til får jeg likevel veldig lyst på det og bare MÅ ha, for så en halvtime senere holde på å dø fordi det er så ekkelt å ha spist det.

Jeg tar "Spirulina" for å veie opp for at jeg ikke spiser så mye protein. Ser ut til å virke fint. Kjøpte det på helsekosten.

jeg er oxo sånn! men begynt å gå over litt nå.. er i uke 9 nå.

har gått mye i frokostblandinger, yhogurt og frukt. men jeg orker ikke mye om gangen. blir mett med en gang. oxo tar d lang tid før jeg blr sulten igjen. skal d ikke lixsom være omvent??

Annonse

Kjenner følelsen.. :(

Er ikke noe særlig som frister til middag. Synes brødskive virker som grei middag jeg, men det er jo andre her i huset som har lyst på varm mat. Spiste fire små kjøttboller og potet i dag.. Kjempe flink :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...