Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Jeg står på venteliste til gutten min på snart 20 mnd! Har komt ganske langt ned på lista i et par av barnehagene, men nå venter vi en til om et par mnd og ønsker av den grunn og bare beholde eldstemann hjemme til det blir aktuellt og sende minstemann i barnehagen og! Det jeg lurer på er om det er andre muligheter enn å takke nei til en evt ledig plass! Om jeg må si nei takk, så ryker vi jo helt tilbake til null igjen og må kanskje stå like lenge på vent igjen, men er det mulig å be om en permisjon fra søknaden om man kan kalle det det??? At man fortsatt ønsker å stå på ventelisten med plassen sin på en måte, men at man ikke ønsker plassen før om 1 - 1 1/2 år f.eks.... Huff, ble rotete forklart dette, men håper noen skjønner meg og kan svare på dette... Kan jo selvsagt ringe rundt og sette meg på en liste der det er laaaaange ventelister og kanskje... men hadde vært greiere og bare tatt en telefon til noen som vet mer om dette... er det noen jeg kan kontakte for råd??? Barnehageservice eller noe???
krokofant666 Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Herregud jeg tror jeg lider av dysleksi. Trodde du spurte om noen hadde erfaring med GHB!!! Huff, har sikkert lest litt mye om det i media i det siste.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Jeg trodde man måtte søke på nytt nå innen 1.mars om man ikke hadde fått plass i 2006 opptaket. Det var det Barnehageservice så til meg.
krabbetrollet Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Du bør ringe barnehagekontoret i kommunen din for å få eksakte svar. Men som regel går det an å søke om permisjon fra en bhg.plass dersom man er i fødselspermisjon med et mindre søsken. Eks.: Gutten din får plass i bhg fra høsten 2007, da er du i fødselspermisjon. Dermed takker du JA til plassen, men søker om permisjon fra plassen frem til minstemann også søkes inn i bhg. Dette var en mulighet, men du bør så absolutt ringe bhg.kontoret, fordi opptak praktiseres noe forskjellig fra kommune til kommune.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå