Gå til innhold

hjelp!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Pga at at jeg er litt tussete har jeg visst tatt Folsyre to ganger i dag, kan det ha skadet lille nurk?? Hoff, helt skjelven jeg, er det mulig å være så distre,,,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herreguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud!! Ro deg, hysteriske kvinnfolk. Ja, babyen tar sikkert skade av en vitamin-tablett for mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei =) Først vil jeg bare si: Ta det rolig! til anonym som roper og balerer i innlegget før meg. Folk må da få bekymre seg for det de vil!! Men i alle fall. Folsyre er IKKE farlig i større doser, har man for eks navlebrokk i nær familie eller fått barn før med det anbefaler man ca 4g (altså ti ganger anbefalt dose på 400mg). I tillegg er det mye som tyder på at folsyre (sammen med B12) hjelper mot spontanabort så det gjør snarere godt enn vondt. Og som det ble sagt her tidligere så skilles overskuddet ut med urinen. Vil bare si at vitamin og mineralanbefalingene i norge (for gravide og andre) er satt ganske mye lavere enn ellers i europa og verden for øvrig - vi er et konservativt folk sånn sett så det skal uhyggelig mye til for at du får i deg farlige doser og jeg tror du kan ta det helt med ro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...