Gå til innhold

Hvem kan være mest irriterende: Svigermor eller din egen mor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger irriterer jeg meg over alle de gode rådene folk kan komme med.Spesielt da svigermor.Hun er feks veldig opptatt av hvor mye babyen min spiser.Tror nok hun synes baby spiser for mye!Kan komme helt bort til meg og se når jeg ammer og si at nå ligger bare baby å "kose pupper" eller nå er hun nok ferdig.Blir veldig irritert jeg, men lar være å vise det eller si noe.Grr.Jeg skal værtfall aldri blande meg i andre folks amming osv!Vil være anonym her så ikke venninnene mine kjenner meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

å fy! jeg ville blitt erkeforbanna. beundrer tolmodigheten din som klarer å holde kjeft. det hadde ikke jeg klart. er en hissipropp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart svigermor. Ho er så forferdelig.... blander seg inn i ting som ho absolutt ikke har noe med....

 

Det siste ho driver på med er å få oss til å endre etternavn for å ta hennes pikenavn som hovedetternavn. Den diskusjonen hadde vi for 2 år siden når vi fikk førstemann, men prøver igjen nå når vi skulle sende inn navnet til minsten. Men det valget tok vi for to år siden og står fast ved det.....

 

Det er så mye så det hadde blitt en lang historie hvis jeg skulle skrevet om hvorfor jeg blir mest irritert på svigermor...

 

Mamma blander seg ikke med ting som ho ikke har noe med men gir gjerne gode råd om det er noe vi lurer på... Mamma er nok best uansett!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart mamma som kan være mest irriterende! Hun blanda seg litt borti ting i begynnelsen. Av typer "raper du henne ikke etter mat?" og sånt noe, men nå sier hun ingenting. Trodde jeg skulle få masse "velmendende råd" av mamma, men hun har vært eksemplarisk! Svigermor sier aldri noe, hun vil ikke legge seg borti noe og er bare verdens søteste!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det litt anstrengt med svigermor i begynnelsen da vi fikk 1stemann. Da kom hun med en bok om barnestell fra da hun fikk mannen min (anno 1963). HEHE! Også hun mente at det første barnebarnet fikk i seg for mye mat, enda jenta ikke ville legge på seg. Jeg sa bare jaha og gjorde som jeg mente var riktig. Etter en liten stund fikk jeg besøk av min svigerinne som på denne tiden ikke hadde fått barn. Hun fortalte meg den utrolige historien om en kamerat som hun da hadde truffet og som hadde fortalt henne at han ønsket han hadde lyttet mer på rådene til sin mor da han fikk barn. Ikke lite gjennomskuelig at de hadde hatt en liten diskusjon med svigermor om at jeg ikke hørte etter! Nå har det roet seg kraftig, og ellers er svigermor en velmenende og snill dame som er veldig glad i alle barnenarna sine, men spesielt den første (som er da vår første).

 

Min egen mor kommer også av og til med råd som jeg ikke synes er passende, men dem blåser jeg i uten at det blir noe dramatikk ut av det. Og det er greit for mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma er desidert værst... Og det "morsomste" er at hun påstår at hun ikke blander seg inn... Hadde taklet det ekstremt dårlig hvis svigermor var like ille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVIGEMOR er ille på den måten at hu ikke gidder bry seg så mye.....den familien er skikkelig rare på det å ringe og høre hvordan det går osv...alltid vært sånn de!!

 

MAMMA skal alltid passe på min lille, og spørr og maser om jeg har gitt nok mat, om jeg har byttet bleie osv osv når lille skriker eller ikke er helt blid....

 

veit ikke hva av dette som er værst jeg ? svigermor kanskje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svigermor er en engel.. hun er alltid snill og stiller opp...

 

min egen mor skal alltid passe ungene når det ikke trengs og maser om at jeg må jo slappe av og sånn.. jeg fikk ikke unger for og sette dem bort til alle andre men.. og maser og gnåler om og passe dem støtt.. jeg vil helst slippe og overlate ungene ,mine til henne ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...