Gå til innhold

Ååååh, nå er jeg så lei denne kvalmen/spyinga :o(

elly belly

Anbefalte innlegg

Snart 7 uker har gått og jeg har tilbringt så og si hver time hjemme på sofaen eller foran do. I dag har jeg hatt en skikkelig ILLE dag og spyinga begynte før kl. 05 og har fortsatt helt til for en time siden. Er superkvalm enda og ingenting frister og alt er bare fælt. Blir gal av å gå hjemme uten å orke å gjøre noe. Jeg er i min 13. uke og det må vel begynne å gi seg snart??????????????

Et syteinnlegg fra

Fortsetter under...

Har du prøvd noe mot kvalmen da??

Er kvalm selv ,men kan ikke klage , har spydd 4 ganger på ca 2 uker. Tror mest jeg er kvalm når jeg begynner å bli sulten..

Syns så synd på deg li-li , det er jo virkelig det værste som finnes her i verden :( Håper det snart gir seg da...

trøsteklemmer fra en i uke 10

Takk for omtanken Mazza... *tappert smil*

Jeg har prøvd akupunktur, sea band, ingefærtabletter og allskens av matvarer og drikke som "kan" hjelpe. Men ingenting hjelper og jeg er så frustrert. Dagene blir så lange når jeg bare trår hjemme om dagene, men siden jeg er så sjaber verken orker eller kan jeg gjøre stort annet. I dag hang jeg over doskåla og gråt mine modige tårer fordi jeg blir så tappet for krefter og jeg trodde jo det verste skulle være over nå. Men nei da.

Heldig du som ikke spyr så mye. Du får ha lykke til videre og takk for at du tok deg tid å svare meg.

Klem tilbake

hm.....ja hva kan du mere gjøre enn å vente på at det avtar....håper virkelig det gjør det snart altså...drikk masse farris , det hjelper hvertfall litt...syns jeg da....har du prøvd doven cola? Kanel har jeg også hørt hjelper , men det er jo litt vanskelig å få ned da.... skal lete etter flere råd til deg jeg..alt må være prøvd vet du..hehe

Annonse

Jeg er småkvalm om dagen, men om kvelden kjem det for fullt med meg. Nå sitter jeg og tygger på tørre kaptein kjeks for det hjelper med meg.

Håper det gir seg litt med deg snart!!! Er det ikke etter 12 uker det skal avta da? Står i boken min at jeg skulle spise ofte og lite i gangen og det synes jeg hjelper. Ingefær eller kamillete skal også hjelpe.

Hei jeg har erfarig med å kaste opp flere agnger om dagen i over fem mnd i forrige svangerskap. Det var forferdelig, og jeg fikk en sinnsykt dyr tannlegeregning.

Så til alle dere gravide elller som planlegger å bli det. Gå til tannlegen i forkant. Da kan dere eventuelt bevise at skaden skyldes kvalme og oppkast i svangerskapet. Jeg kunne ikke bevise dette for trygdekontoret selv om tannlegen var overbevist om det. Måtte derfor ut med 8000 kr selv.

Husk å ikke pusse tennene rett etter oppkast, men vent en halvtime.

Et annet tips til dere med kvalme og oppkast er at det finnes kvalmestillende som det går an å ta uten skade under graviditet. Snakk med lege/jordmor om dette. Det er litt søvndyssende, men dersom man alikevel er sykemeldt gjør det jo ingenting.

En medfølende hilsen fra en som venter på kvalmen.

Mother77

Ja, den kvalmen er noe forbanna dritt.

Er selv kvalm, og er i dag 13+5.. Har ikke blitt noe bedre her heller.

Våknet av at jeg måtte spy i natt, og har enda ikke klart å fått i meg noe mat... Det er så kjedelig..

En dag så hjelper grønne epler mot kvalmen, den neste dagen så kaster jeg opp når noen nevner grønne epler. Så jeg har ikke funnet ut noe som hjeper enda. Ikke annet enn å ligge helt i ro på sofaen/senga..

Håper at vi snart blir bedre li-li (og alle dere andre som sliter med kvalme)..

Det er virkelig en stor jobb og lage et helt barn, og jeg håper lillegull i magen vil være snill med mamman sin når den kommer ut...

Det er vel det minste vi fortjener nå? hehe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...