Gå til innhold

Oktober: Bare jeg som er sliten etter nattevåk her?


Lillemann kom 06.10

Anbefalte innlegg

Ja jeg unner dere virkelig den deilige nattesøvnen som så mange av dere forteller om. Er det virkelig bare jeg her inne som knapt nok sover? Jeg er overtrøtt og klarer meg bare såvidt gjennom dagen. Før jul var det bare fryd og gammen, men etter nyttår tok alt en ny vending. Ved tre måneders alder skal jo alt liksom bli så meget bedre - ikke motsatt vel?

I går kveld ble lillemann lagt som vanlig ved sju tiden, våknet kl 0030 for pupp, våknet så kl 02 igjen. Gav seg ikke før han fikk pupp. Da var jeg så trøtt allerede fra natta før at jeg gav etter. Så holdt han leven, gråt, pludring og alt mulig helt frem til kl 0415. Da orket jeg ikke mer og la han til puppen. Sovnet etter to små slurker. Da sov han videre til kl 06. Da overtok pappan. Jeg sov en knapp time før han måtte dra på jobben.

 

Det virker som alle her inne har fine netter og bare koser seg. Er det ingen andre som sliter som meg? Jeg syns dagene blir bare tyngre og tyngre jo trettere jeg blir. Ikke alltid like lett å føle seg som en god mamma da...

 

I dag lot vi han sove litt lengre til siste lur før legging, og la han en halv time senere. Legging går greit, men natta er mareritt. Lillemann før grøt til kvelds og i dag fikk han for første gang litt til formiddagsmat også.

 

Gleder meg til helga, da er det pappan som må ta over og jeg skal sove hele natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Du er nok ikke den eneste som sliter!

Marcus kom til verden dagen før din lillemann, og er en nydelig og sjarmerende tass, på dagtid..

Her starter dagen et sted mellom 8 og 10, og han sover en 3timers lur ca to timer etter han har stått opp. Det er stort sett det han vil sove, men jeg klarer ofte å lure han til en blund eller to på dagen. Har blitt bedre i det siste. Men han er en blid og fornøyd gutt, ruller seg rundt og snakker og babler til alle han ser, elsker oppmerksomhet.

 

Kveldstellet begynner ca kl åtte. Da er det bading stort sett hver dag, etterfulgt av smøring med krem. Han er så tørr i huden, har nok arva det etter meg som har psoriasis.. Legging går fint, det er inn med smokken, så får han kosebamsen sin og han legger seg fint til.

Våkner et sted mellom 2 og 5 for mat, og etter det har vi det gående. Spiser seg mett, men sover bare en knapp time før det er ynking og klynkin og hyling. Jeg er jo så trøtt selv så det blir til at jeg hiver han til puppen, og der ligger han til morgenen.. Blir ikke mye soving på meg heller nei, føler meg helt grønn i trynet.

Er alene med han også, så det er ikke så lett å få avlastning på natta/morgenen.

 

Lurer på å begynne med grøt for å se hvordan det går..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også mye nattevåk. Fullammer fortsatt. I desember begynte hun å sove en økt på natten på 5 (!) timer. Jeg ble et nytt menneske. Lykken varte likevel kort. Nå er vi tilbake der vi var. Hun får mat flere ganger i løpet av natten. Oftere nå enn før, så rett og slett sovner vi begge to, og jeg legger henne tilbake i sin egen seng når jeg våkner etter ca en time. Så er det på den igjen....

Trenger mer søvn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander våkner to ganger om natten etter mat, men sover mellom de to måltidene. En periode sov han fra 21-0330, men nå sovner han tidligere om kvelden, og våkner igjen mellom 00-0030, håpet det skulle gå andre veien, at han snart skulle sove natten gjennom,men det ser ikke ut til at det vil skje. Rundt 05-0530 vil han ikke ligge i senga si lengre. Dagen starter kl 07, i natt lå han sammen med meg i sengen fra 0530 til kl 7, det har han ikke gjort før, da vi har lagt oss på sofaen rundt den tiden, dårlig uvane begge deler, men da får vi sove begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sliten etter 4 mnd med nattevåk! Natta er her fra ca syv til syv, med mat og litt våkentid to til tre ganger. På dagen sover han nesten ikke lenger. Har aldri kunne sove alene,men har tidligere kunne sove en times tid i strekk i vogna eller når han blir bært. Nå sover han aldri mer enn en halvtime, og da kun når vi triller i vogna. Dette gjør jo at han er trøtt og sutrete hele dagen, og et mareritt å legge. Vi trenger mer søvn begge to.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor trøst er det bare å vite at man ikke er alene om å være trøtt og ha underskudd på søvn. Heldigvis sover lillemann på dagtid, men kun ute i vogna si - den bestemte unge herremannen nekter å sove inne.

 

Grøt kan gi en bedre natt, dessverre ikke for oss, men det er 50% av barna som før grøt som automatisk begynner å sove gjennom natten. Den andre halvparten må læres dette....

 

Litt mer positiv i dag. Må jo bare stå på... kan liksom ikke gjøre annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fullammer og gutta er født 11.10. Her er natta mellom 18.30-19 og 07-0730. De spiser begge som regel 1-2 ganger i løpet av denne tiden, som i realiteten betyr 2-4 amminger i løpet av natta.

 

Men de sovner som regel med en gang etterpå, så det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på jeg også :(

Julie var så grei på natta fra hun var 1,5 mnd til 3mnd da sov hun gjennom natten og var så blid og grei.

Men etter vaksinen å 3mnd alderen begynte det.

Legger henne rundt kl 21:00 våkner 00:30 setter inn sutten sover kansje 1 time så gir jeg henne mat, så sover hun ca 1-2 timer så er det sutten inn, gråting osv.... Nytt måltid rundt 5/6 så står vi opp kl 7 HUFFF:( er helt utslitt jeg i tillegg er hun sutrete på dagen skal bare sitte i fanget mitt å bæres over alt, ligger ikke på gulvet å plundrer.

Så jeg er sliten både natt og dag.

Begynte med grøt i går da var hun 4 mnd så vi får håpe det hjelper.

Når skal det bli bedre????

 

Men faktisk litt godt å se at det er flere som har det likt. Kansje 4mnd alderen er vendepungtet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla her legger seg mellom 21:30 og 23:30, er blid og fornøyd og tar seg et par smålurer innimellom på dagtid, har ingen rutiner i det heletatt... I den siste uka har hun begynt å kreve mat to ganger på nettene. Heldigvis sovner hun igjen, og så står vi opp rundt 08:30. Men de første 6 ukene, holdt hun det gående til mellom 3 og 5 om natta, hylte, sovnet av utmattelse, og voknet 3 timer etterpå. Sov stort sett ikke mer enn 2-3 timer sammenhengende. Når vi endelig fikk lagt henne før 12 på kvelden, voknet hun 3-4 tida, og var voken et par timer før hun kunne sove igjen. Så jeg vet hvordan dere har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillegutt her i huset er flink til å legge seg. det er natta kl 21 og da sover han til 01-02.får mat og sover til rundt 05.da begynner uroligheten med at han skal ha mat hver time/hver andre time.men han sovner med en gang han får mat så får bare holde ut, blir jo litt søvn av det tilsammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye nattevåk her også. Men jeg kan ikke ta meg inn på dagen så mye som jeg skulle ønske for jeg har lillebror på 2 år hjemme sammen med meg. Kjempekoselig det, men litt slitsomt også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...