Gå til innhold

Kolikk..?


jente06OGgutt09

Anbefalte innlegg

er det noen som har noen tips som hjelper mot kolikk.. jenta vår er 2 mnd, og skriker hele ettermiddagen/kvelden... men hun sover bra om natta.. det er utrolig slitsomt både for hun og oss.. håper noen har noen bra tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere prøvd kiropraktor ??

Anbefaler d.. Har flere vennepar som prøvde kiropraktor,og d hjalp etter 2-3 behandlinger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Har også en jente som sliter med magen. Vi holder på med behandling hos kiropraktor. Etter 1 gang ble hun verre. 2 gang var hun vond dagen behandlingen var, men rolg dagen etter. Idag var vi til 3 behandling og hun vært vond i dag, men håper på bedring imorgen slik hun var etter sist behandling.

 

Lærte også en øvelse hos kiropraktoren for å hjelpe henne med luften i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfart at det er god hjelp i å la babyen ligge å sprelle naken når hun er urolig på kveldene. Jeg bruker å la min jente ligge på en håndduk (med tisselaken under) på sofaen og sprelle. Det er stor stas og får frem smilet igjen. Bruker også å stryke lett over magen og bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips kan være å la babyen få litt ro rundt seg. I stedenfor å bli båret og bysset så kan det være godt for babyen å få ligge alene i f.eks en vippestol. Min jente elsker å ligge i stolen og kikke på når jeg ordner på kjøkkenet. Matlaging og tømming av oppvaskemaskin er utrolig fasinerende og da kan hun ligge og kikke lenge uten at det kommer et pip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukkervann hjelper mot magevondt... men det er ikke forebyggende,det må gis når det er vondt.. ellers så bruker jeg minifom, det hjelper her i huset...også som nevnt før her å la babyen ligge og sprelle naken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har også ein lillegutt som skrik ein del på kvelden. Han har både magevondt og er trøytt. No i det siste har eg fått han til å sove litt meir på ettermiddagen og det hjelper faktisk :-) så litt ro rundt han er tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...