Gå til innhold

sliten, trøtt og lei? sykemeldt uten å være kvalm?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei dere! Er det flere som føler at all energien blir brukt opp på jobb? Sover eller er sliten etter jobb, og i og med at ingen på jobb vet at jeg er gravid enda så må jeg ta meg sammen på jobb. For så å flate ut hjemme..

Skulle ønske jeg kunne bli sykemeldt 50 prosent, men føler det er latskap når jeg ikke er kvalm. andre som er noe sykemeldt uten å være kvalm??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo være bedre å sykemelde seg delvis i perioder enn å brenne seg helt ut tenker jeg. Vurderer det selv etterhvert, selvom jeg heller ikke er kvalm. Men jeg er trøtt, jeg er sliten og ukonsentrert. Jeg er oppe flere ganger hver natt og tisser. Jeg har hodet fullt av tanker og spørsmål. Når jeg sitter på jobben er jeg noen ganger så trøtt at det svir i øynene. Og når jeg kommer hjem så sovner jeg. Tenker at kanskje jeg kunne begynne 2 timer senere på jobben en periode. Det merkes ikke så mye for mine kollegaer, men det kunne gjøre en stor forskjell for meg. Sove litt lenger, ikke måtte forte meg så mye om morgenen (jeg begynner veldig tidlig).

Da får jeg kanskje litt overskudd igjen til jeg kommer hjem også. Fint å orke å gjøre litt i huset, gå ut en tur, gjøre noe hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, jeg er også skikkelig sliten og energiløs. Pleier å jobbe 10-12 timer om dagen, det går absolutt ikke nå, klarer så vidt å holde konsentrasjonen opp for 8 timer. Det er i og for seg greit, jeg innser at jeg må trappe ned jobbing. Men frustrerende å være så tiltaksløs og slapp på kveldene.

Gleder meg til neste trimester, da skal vel energien komme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40% sykemeldt. Det er bra. Nå er jeg kvalm også, men det er jo egentlig et større problem at jeg er trøtt. Det er det som hindrer meg i å gjøre jobben min ordenlig. Å jobbe 60% er passe nå føler jeg. Jeg har nok å gjøre, men rekker å hvile litt også.

 

Jeg lærte av første gang jeg var gravid. Da var jeg ikke sykmeldt i det hele tatt. Det angrer jeg på. Alt jeg husker fra de første tre månedene av det svangerskapet er at jeg var utrolig dårlig og sliten, og at jeg ikke fikk gjort jobben min ordentlig. Jeg rakk aldri å hvile, og derfor ble jeg bare mer dårlig. Tretthet er kroppens måte å fortelle oss at vi må hvile. Det har jeg skjønt nå. Så får jeg heller svelge den kamelen det er å komme til arbeidsgiver med en sykemelding. Det er bare noen minutter av mitt liv. Ungen er resten av livet mitt, og jeg vil gi den en god start.

 

Lytt til kroppen din du!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er sykmeldt men er ikke så kvalm,jeg heller,blir det bare med en gang jeg kommer inn døra på jobb. lukter såå dritt der nå:=)

ser ikke på det som latskap..jeg er trøtt hele tiden og klarer ikke konsentrere meg på jobb. Har det mye bedre hjemme nå:) de på jobben visste heller ikke at jeg var gravid før i går når jeg leverte sykemeldingen.nå er jeg sykmeldt ut neste uke iførste omgang...får se etter det:) Gjør som kroppen din gir deg beskjed om du og slapp av:)

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...