Gå til innhold

Kvelds soving..


lille gull skal bli storesøste

Anbefalte innlegg

Vekker dere baby'n om kvelden for mating, eller lar dere dem sove til de våkner selv..??

Vi sliter litt med å få minsten her til å sove når det er natta. Pleier å legge oss alle sammen i ellve tiden, og hun bruker da gjerne minst et par timer med å sovne.

Tenkte vi skulle prøve å endre litt på de rutinene og få henne tidligere i seng.. Men burde jeg da vekke henne hyppigere på kvelde og gi mat så hun skal bli god og mett til natta, eller er det for tidlig å begynne med dette..???

Hun er 2 mndr på fredag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her tror jeg folk har mange forskjellige erfaringer og meninger. Vi har rutine på at Mia er i seng ca. halv ti og jeg ammer når hun vil om kvelden. Noen kvelder sover hun masse, og andre kvelder er hun lysvåken hele kvelden. Jeg gjør ingenting for å styre henne, og merker ingen forskjell på nattesøvnen hennes den ene eller andre veien. Den eneste gangen jeg vekker henne om kvelden er under kveldsstellet da hun skal få mat siste gang før natta. Tror alle må finne sin egen rytme og barn er nok veldig forskjellig ift. hvilket behov de har om kvelden/natta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ikke la henne sove etter kl 20.30. Da vekker jeg henne. Da steller vi og ammer. Så sovner hun i 21.30-23 tiden. Hun sover da i ca 6 timer og sovner igjen etter amming. Hun er 7 uker. Dette er mitt tredje barn. Og vi har vekket alle sammen, sånn at de er våken noen timer på kvelden. Ellers ville vi satt opp til langt på natt. Så jeg har god erfaring med å vekke barnet på kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...