Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk en trist nyhet i dag om at min mormor har gått bort.. nå lurer jeg veldig på om jeg skal dra i begravelse... passer det seg å ha med en 4 mnd gammel baby??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde med snuppa på 4 mnd i begravelse til min bestefar forrige uke. Presten var den samme som døpte henne ... Presten visste på forhånd at vi kom, og det var helt greit det. Snuppa er forholdsvis rolig av seg, så det gikk fint. Kommer vel litt an på barnet kanskje, om det går bra eller ikke....

Skrevet

spørs om du orker... og om du har med deg noen- eller om du har noen til å passe mens du er i kirken. Da min tante var død hadde jg med en rolig baby på 6 mnd. gikk fint. Da bestemor døde hadde jeg og baby på 4 mnd- far i huset lå hjemme med to knekte bein å kunne ikke bli med - hadde han vært med hadde vi nok tatt med 4 mnd inegn og toåringen. Fikk barnepass og de komm etter til minnestunden etter på.

Har du ingen til å passe på babyen din så klart du må kunne ta den med. Du som bestemmer

- kondolerer og trøsteklem fra

Skrevet

Det var trist.

Klart du kan ta med henne i begravelsen. Sånn er det med liv og død, noen er små og andre gamle. Alle forstår at du må ta med babyen og ofte kan det være en kilde til at begravelsen faktisk blir litt finere. Tror sikkert mormoren din ville satt pris på det og. Kanskje hun sitter og smiler et sted og er med dere, hvem vet?

Jeg har vært i flere begravelser der babyer har vært med.

Skrevet

Jeg syns ikke du burde ha noen betenkeligheter med det. Det er din mormor og babyens oldemor og det skulle bare mangle at ikke dere og får ta en siste hilsen. Om babyen gråter eller lager lyder så er jo det sånn livet er og tror som tidligere nevnt at et lite nurk kan lette stemningen litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...