Gå til innhold

Hjelp! Hva skal jeg gjøre......?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært endel borte fra jobb de siste 2 månedene på grunn av mitt barns, og min egen sykdom. Samt at vi var i en bilulykke hvor jeg fikk en skade. Min smaboer er bortreist over en lengere periode, og kan dermed ikke være hjemme med gutten min når han er syk. Her om dagen skulle jeg på jobb på kvelden, men fikk ikke barnevakt pga. hindringer for barnevakta. Jeg ringte jobben på morgenen og varslet dem om at det ikke var sikkert at jeg kunne komme. Ringte også senere og sa at barnevakta ikke kom. Ville ikke ta med 7 åringen min på kveldsjobb fra 14.30-10.30. Idag morges hadde barnet feber og jeg måtte ringe og si ifra ang. at jeg ikke kunne komme pga. sykt barn. I morgen skal jeg på kontroll hos jordmor, og har jobb.

Istad ringte sjefen min og spurte meg ut om hvorfor jeg ikke jobbet den kveldsvakta (enda jeg hadde gitt beskjed). Og hvorfor jeg skulle være så lenge hos jordmor, da det ikke stemte overens med det som var vanlig.

Jeg har et kronisk sykt barn, og har vært enslig forsørger, så jeg har 40 barn syk dager innvilget fra trygdekontor. Har brukt 4 dager i år. Jeg er gravid i 16 uke og har endel småplager. mannen min er som sagt bortreist.

Nå føler jeg at jeg MÅ gå på jobb. Direkte presset. Selv om jeg vet at barnet mitt ikke vil være friskt til i morgen. Synes det er helt forferdelig. Hadde ikke vært borte fra jobben om jeg ikke hadde måttet. Hva skal jeg gjøre? Vurderer å få barnevakt i morgen så jeg slipper å være borte fra jobben. Jobber som sykepleier på sykehus.

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du mulighet til å gå ut i mindre stilling da, heller enn så mye sykedager? så kanskje kan du få ordnet noe mer stabilt med tanke på barnepass?

Evnt be om tilrettelegging så du får mer dagvakter enn kveldsvakter etc?

Skrevet

uff.. hørtes ut som en lei situasjon... du burde hatt litt mer hjelp.. men enig med vintersol, kanskje få en litt mindre stilling? håper det ordner seg for deg.....

Skrevet

Jeg hadde tilbudt sjefen et hjemmebesøk...

Slik at sjefen ser at barnet er sykt og at du ikke kan komme. Og med jordmora, hva som tar tid der det er det jo ingen andre enn deg og jordmora som har noe med å gjøre. Jeg hadde bedt jordmora om å skrive en bekreftelse på at du har vært der og hvor lenge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...