Gå til innhold

Hvordan minke melkeproduksjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt så sinnsykt med melkespreng siden i går kveld, nesten hele tida. Det gjør noe så utrolig vondt! Lillegutt spiser ikke nok til at det hjelper, så jeg må pumpe meg manuelt eller med pumpe, for å lette på trykket og få mindre vondt... Men dette opprettholder vel bare produksjonen. Hvordan kan jeg unngå å ha vondt, samtidig som jeg får produsert mindre melk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter amming kan kulde lindre - før amming må du aldri bruke kulde.

Bruk en stram bh for å simulere spreng og så stopper produksjonen når den får litt motstand.

Skrevet

Jeg har hatt spreng omtrent hele tida det siste døgnet... og de bhene som normalt sett er passelige blir stramme og vonde å ha på fordi jeg har så spreng :s

Skrevet

klart får du vondt og får kuler må du tømme da--- spør om du ikke har tette melkeganger - det kan bli brystbetennelse - les på ammehjelpen.no

ser at rådet mitt kanskje kunne bli litt feil.. trodde du sånn generellt slet med for mye melk...

Skrevet

Kan jo virke som at jeg generelt sett har for mye melk da... Men akku nå det siste døgnet har det vært ekstremt.

Og lillegutt har krevd oppmerksomhet hele tiden og sover omtrent ingenting, så jeg sliter med å få tid å pumpe meg.. sambo er syk og derfor er jeg alene med ansvaret nå.

Så sliten og lei nå, og med vonde pupper i tillegg :(

Skrevet

ønsker dere god bedring- her er og 3 av 5 familimedlemmer syke.. jeg og mannen mest - så vi deler litt på å ta oss av ungene - mulig jeg har gjort minst.. men føler at jeg er sykest i dag og da... slitsom ja

stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...