*Silje87* *Ønsker spire* 17pp Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Er litt usikker! Derfor spørr jeg! Jeg var ferdig med tante rød på mandag! Når burde vi begynne nå da?? Og lønner det seg og ha sex annen hver dag og sove med sæden inne i seg hele natta?? Takker for svar:D
stratosen_er mamma_ Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 heisann... viss du har en 28 dagers syklus vil EL være rundt 11-16.dag.... det vil si at du kan vente en liten stund til før dere begynner, men det kan du jo gjøre som dere selv vil... det sikreste er å ha sex annenhver dag, for sædcellene kan leve opptil ett døgn, så da skal man egentlig vere ganske sikker....trenger ikke sove hele natta med sæden i deg, men det kan lønne seg å vente en halvtime etter samleie før du går på toalettet. det kan også hjelpe og ligg litt høyt med rumpa sånn at sæden ikke renner ut.. vet ikke om dette var til noe hjelp men...lykke til videre med prøvinga..
*Silje87* *Ønsker spire* 17pp Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2007 Tusen takk for svar=) Må spørre om en ting til jeg! Hvordan finner jeg ut om jeg har 28 dagers syklus??
Randine + 2 små Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Det vet du ikke før du har telt dagene fra første dag i en menstruasjon til dagen før neste mens:-) Hvis du har hatt regelmessig mens (uten p-pille) tidligere, så har du kanskje en anelse?
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 For å finne ut hvor lang syklus du har teller du fra første dag mens til første dag på neste mens.
*Silje87* *Ønsker spire* 17pp Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2007 Jeg fikk mensen 2 februar! Så hvis jeg har 28 dagers syklus så skal jeg ha mensen igjen den 1 mars??
*snart mamma til 2* Skrevet 7. februar 2007 #7 Skrevet 7. februar 2007 Stemmer det=) Sødcellene kan leve opp til 6 døgn inni deg så det er ikke vits i å ligge med det inni deg om natta. men egget som slippes løs når du har eggeløsning lever i ca 24 timer... Lykke til=)
*Silje87* *Ønsker spire* 17pp Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2007 Takk for at dere svarer=D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå