Gå til innhold

Videregående skole

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Er ei jente på 18 år som går siste året mitt på videregående, allmenn påbygging. Sliter endel med å komme meg på skolen pga at eg er kvalm så og si 24/7, og kaster opp/brekker meg fra tid til annen.

Lurte på om det var andre her inne som er/har vært i samme situasjon som meg ang dette? Føler liksom at de er lei på skolen av at jeg er borte, selv om jeg sender sms og gir beskjed hver morgen dersom jeg blir borte, og hvorfor. Føles liksom ut som om de tror jeg skulker, og det er jo aldeles ikke det jeg gjør. Jeg vil jo fullføre skoleåret så jeg slipper ta dette opp igjen, men orker ikke sitte der og være likbleik i trynet og holde meg for nesa fordi alt lukter og jeg blir dårlig.

Rådgiveren på skolen er også rimelig rar, synes jeg.. Hun er veldig hyggelig og alt sånn, men når jeg sier jeg er mye borte pga dette kommer hun helt sikkert til å foreslå at jeg skal meditere, osv. Hun er litt rar..

Tro meg, har prøvd alt mulig.. Spist tørre kjeks på sengekanten før jeg står opp, drikker vann mye og jevnt utover dagen, ingefærkapsler(som jeg ble kvalmere av), cola uten kullsyre, sitronbrus, tørre kjeks når jeg kjenner kvalmen kommer.. Det eneste som synes å hjelpe skikkelig er søvn og masse hvile, og jeg kan ikke akkurat legge meg ned på pulten og sove annen hver time heller..

Noen som har råd/forslag til denne situasjonen? Evt andre som har fått ett opplegg fra skolen som de kan følge hjemmefra de dagene de ikke er i form? Jeg føler liksom at de bare tror jeg skulker som sagt, og det er jo ikke så hyggelig...

Takk for svar, om det kommer noen! :)

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er selv gravid, 23 år og går på påbygg(går på yrkesrettet attføring/omskolering). Har selv vært en del borte fra skolen pga komplikasjoner tidlig i svangerskapet. Da fikk jeg følge undervisningen hjeme fra med oppgaver og besvarelser over internett. Ta det opp med kontaktlærer og si at du er villig til å levere inn oppgaver som du kan gjøre hjemme når det passer deg.De har ansvar for å tilrettelegge. Hvor langt er du på vei da? Kan jo være at du trenger dette bare for en periode? Lykke til videre!

Det er som om du skriver om meg! :)

Jeg er ei jente på 19(akkurat fyllt), og går allmenn påbygging. Håper på å komme meg gjennom dette siste halvåret, som jeg trodde skulle gå noenlunde bra.

På grunn av myye kvalme hele døgnet rundt og oppkast hver eneste dag, er det ikke mange dager jeg har kommet meg på skolen etter jul. Har også prøvd alle "kjærringrådene" man får. Spist tørre kjeks, sitron, en kopp te, ingefærtabletter, drikker mye vann og ta det rolig om morgenen. Kjenner ikke at noe hjelper.. Eneste kroppen reagerer positivt på er mye hvile og søvn.

Har vært å snakket med skolen om situasjonen jeg er, og jeg må bare få sakt det, at det har ikke vært mye hjelp å få. Ikke får jeg mitt eget opplegg, kun de 14 dagene med legeerklæring som kan trekkes fra på vitnemålet.

Jeg fikk beskjed om at de skulle få alle lærerne jeg hadde til å sende meg mail med oversikt over hva som skulle gjøres, innleveringer og andre opplegg som skulle være.. Av mine 8 forskjellige lærere har jeg fått mail fra 3. Synes skolen er dårlig med oppfølging av studentene sine.

Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Vil så gjerne slippe å ta opp dette halvåret senere.. Dessverre ingen gode råd å komme med, siden jeg sliter selv med samme problemet. Men godt å vite at jeg ikke er alene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...