Gå til innhold

Ultralyd...

Lille_bo Gutt 07 og gutt 11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at man ikke har første ul før uke 18?? Fikk time nå 16 mars... er 13 uker på vei! Synes det var så fryktelig seint!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å være i 20.uke når vi skal på ordinær ul, og tror ikke det er så uvanlig heller.

Skrevet

man pleier ikke ta UL før mellom uke 18 og 20, med mindre noe er galt.

Jeg var 19+4 eller noe da jeg tok UL på mandag.

Skrevet

Ok! godt å høre! Takk for svar! Har lest mye om folk som har vært på ul tidlig så ikke godt å vite da! er min første dette så er ikke lett å få med seg alt! :P

Skrevet

Jeg var på innvendig ultralyd i uke 6-7, men det var bare fordi jeg hadde blødninger og de mistenkte graviditet utenfor livmor. er ikke stort en ser så tidlig!

Og så er det de som blir litt hysteriske, og må på den ene ultralyden etter den andre, for de klarer ikke stole på at alt er i orden, hvis ikke de får se det selv.

Men du kommer til å få et brev en gang når det nærmer seg, rundt uke 17/18 tenker jeg. Det er nemlig mellom uke 18-20 at fosterets vekstkurve er mest "lik" så det er lettest å sette termin, samt se kjønn og en del andre ting.

Ultralyd er jo ikke egentlig et kjønnsbestemmelsesshow for foreldrene, tidligere fikk jo ikke foreldrene se på bildene fra UL en gang. Det er for å måle feks ryggrad, undersøke hjertet og kartelegge en del ting.

Du vil også få spørsmål om du vil være med i en undersøkelse der du og barnefar kan kartlegge arvestoffer + +

Skrevet

jeg er også i uke 13 og har fått ordinær ultralyd den 26 mars.. LENGE å vente.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...