Philippa=) Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 hvor langt over tiden har dere kommet og hvordan er humøret/ formen? har dere skiftet ut størrelsen på hentekleda til babyen? jeg har selv kommet meg til dag 6 på overtid, er så deppa å dårlig humør. alt er tungt å trassigt nå, har begynnt å få panikk for at babyen blir for stor..... flere? har med mest kleder til babyen i str 50, men vurderer nå å kun ta med str56. hva har dere tenkt?
ME :) Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Jeg er 13 dager over termin, og har fått beskjed at babyen er 4,2-4,3 kg. Pakket bagen for lenge siden, og pakket da et hentesett i str 50 og et i 56. Har ikke tatt ut av noen av de enda. Sannsynligvis er vel 50 litt snaut,men når jeg først har vasket det (får ikke byttet) så kan jeg jo like gjerne ta d med på sykehuset. Formen er fin, humøret er for så vidt bra, men begynner å bli rimelig lei. Fikk beskjed i går at jeg var 3 cm åpen, så det hjalp veldig på humøret.
Philippa=) Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2007 stakkars deg, 13 dager må være helt dødens. håper du slipper å vente så mye mer. Lykke til til deg=) hm... min jm har ikke sjekket noe hos meg. jeg spurte henne idag, men hun sa at det ikke var vanlig så lenge jeg ikke hadde begynnt på fødsel.....
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 jeg er bare 1 dag på overtid, men i dag er humøret og formen på bunn... Er rett og slett deppa (tror jeg- vet liksom ikke helt hva som er galt) Måtte ringe mamma å få henne ti å hente 3 åringen min i bhg og ha han i dag, jeg klarer rett og sett ikke...Og har såå dårlig samvittighet for det... Han kommer hjem nå for å legge seg, så skal han bare sove her, også leverer je han i bhg i morgen tidlig igjen... - Værdens værste mor - slik føler jeg meg nå... I tillegg var jeg på kontroll i dag - hadde utslag på urinen + at blodtrykket mitt hadde blitt veldig høyt, så jeg vet liksom ikke om det er derfor jeg er i dårlig form, eller om det er fordi jeg er sliten og lei.... I alle fall - gleder meg til denne dritt-dagen skal bli over... og håper på at morgendagen blir bedre... Kanskje med en fødsel i sikte også... :-)
fiona71*2pp Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 Dag 1 på overtid, så æ har antageligvis enda maaaange "goe" daga foran mæ. E så lei, det e synd å si det. I 3 uke no har æ jevnt våka kl 4 om mårran me menssmerte, kynnera, og ondt i kors ryggen... Har vært nødt å stå opp å vandre rundt. Bare venta på at det ska bli kjempeondt. Men nei, alltid gått over. SÅ kommer æ tell termin dag. Sover lenge, ikke våken å tisse engang på natta, og alt e stillt å rolig. I dag like stillt å rolig. Ikke nåkka nattevåk, og på kontroll va alt bare fint. Æ trur ikke den her ungen vil ut.... Herregud, enn hvis skatten har bestemt sæ for å bli der??? Nei e sliten no, plages så me bekken at æ kan nesten ikke gå, iallefall ikke snu mæ sjøl i senga, og alt e tungt.. Vil bare ha babyen no æ...
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #6 Skrevet 7. februar 2007 Føler med dere som nå er på overtid. Det blir noen dager med svingninger i humøret. Til deg som fikk utslag på urin og høyere blodtrykk. Min jordmor har begge mine to foregående fødsler sagt at dette er et "godt" tegn på slutten fordi det er kroppen din som begynner å si fra at den er klar til å føde. Første gang jeg gikk gravid gikk jeg 15 dager over termindato og slet veldig med motivasjonen. Var stor (la på meg 25 kilo) masse vann i kroppen og forhøyet blodtrykk, uvel og i det hele tatt drittlei!! Fikk et skikkelig slag i trynet når jeg da var på overtidskontroll på Riksen og ble sendt hjem igjen og kunne komm eigjen om to dager hvis ingenting skjedde. Lærte i hvertfall at selv om jeg kan føle meg dårlig og fødeklar så er det ikke sikkert sykehuset har samme mening. Uansett så tok jordmor å kjente på åpning (var ingen), og prøvde å erte livmormunnen litt. Det hjalp nok for den kvelden startet det, og hele den lange ventetiden var over... Nå venter jeg nummer tre og håper jeg ikke må vente så mange dagene over... Ønsker dere lykke til - og hvem vet, kanskje noen av dere allerede er i fødsel i skrivende stund.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #7 Skrevet 7. februar 2007 takk for oppmuntrende ord vibkat:-) satser på at blodtrykket er et tegn på at kroppen er klar og vil bli ferdig med dette:-) Også satser jeg på at jeg får flere brae dager enn dårlige fram til lillegullet vil komme ut:-) Lykke til med nr tre nå - håper du slipper å gå på overtid denne gang!! Hilsen anonym fra over her:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå