Gå til innhold

Gammeldagse sjefer irriterer meg!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Andre som "sliter" med samvittighet i forhold til arbeidsgiver og graviditet? Min arbeidsgiver er gammeldags på dette området mener jeg. Han klarer ved enhver anledning å lire av seg hvordan det er best å vente så lenge som mulig med å få barn for da er karrieren over og man kan ikke forvente å komme noe videre etterpå. Argh! Ei på jobben ble gravid i fjor og har fått barn. Til alle oss andre jenter (er fleste jenter på jobben og alle rundt 30 år uten barn...) sa han da: Nå har NN valgt familien fremfor karrieren. Blir så irritert altså! Han har jo barn selv! Og han er jo blitt sjef. Virker som om han ikke gidder å satse på hun som er ute i svangerskapspermisjon når hun kommer tilbake. I vårt yrke er det 3-årige prosjektansettelser det beste vi kan få i sikkert ti år fremover. Ingen sjanse for noe fast for slike stillinger finnes ikke så fremt man ikke vil gå ned et trinn og være overkvalifisert for det man gjør og da også underbetalt i forhold til utdannelse. Kona til sjefen er lærer. Det passer jo perfekt for da kunne jo hun være hjemme med barna i alle skoleferier og lignende. Men nå er det faktisk sånn at verden har gått fremover. Det er ikke nødvendigvis sånn at jeg må være hjemme hele svangerskapspermisjonen, samboeren min vil gjerne være litt hjemme han og. I tillegg har vi jo begge fleksitid så vi vil jo klare å få til å gjøre både jobben vår og ha barn. Det er ikke sånn at mamma'en må være den som er hjemme med barnet hver gang det er sykt, det går an å dele! Kan aldri tenke meg at han har vært hjemme med syke barn. Blir så irritert på sånne gammeldagse holdninger altså! Men det verste er jo at jeg går med dårlig samvittighet for at vi har tenkt til å begynne å prøve snart, selv om alt som er av rødstrømpe i meg roper at dette har han ikke noe med!

Deilig å få det ut ja, noen andre med synspunkter?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8129589-gammeldagse-sjefer-irriterer-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ingen andre synpunkter, enig med deg jeg... selv har min sambo en sjef som ikke kunne skjønne hva min kjære skulle være med på fødselen etter, de hadde jo så mye å gjøre på jobb... stakkars mann sier eg, tenk hvor mye han har gått glipp av i sin egen familie!

du må ikke ha dårlig samvittighet hvertfall, lykke til med spiregroing!:)

Gi beng i sjefen!!!!

Holdningene hans er ikke bare gammeldagse, men også utrolig egoistiske. Han har ikke en dritt med å blande seg i ditt privatliv. Ønsker du deg familie skal du ha det når det passer for deg og ikke når det passer sjefen. Herreguuuuuud for en tulling.

Herregud.. kjenner igjen den der!

Sjefen min er også sånn som må lire av seg hvor skuffende det er med jenter som blir gravide BARE FOR Å FÅ BARN... hehe.. stakkars fyr.. noen som lever for å jobbe.. Jeg jobber for å leve jeg, og kan ikke tenke meg noe viktigere enn mann og barn da altså.. Men jeg har allikevel litt vond følelse i magen når jeg tenker på å fortelle han om evt graviditet. Merkelig hvor samvittighetsfulle vi jenter kan være. (...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...