Mams`n & Lillegutt & Lillevenn Skrevet 7. februar 2007 #1 Del Skrevet 7. februar 2007 Da er legetimen bestilt, og ettersom det ikke er så "alvorlig" får jeg ikke time før om en måned. Hurra..... men men. Slutta med pilla i aug-05, og hadde en SA i mai. Etter denne har vi vært hardtprøvende, men desverre uten resultat. Så når legetimen kommer, er det 1 år siden jeg ble gravid. Så da er det vel på tide å få litt hjelp, eller gode råd. Men først håper jeg dere kan komme med noen råd. Hva skjer framover nå? Hva skjer på 1.legetime, og evt hva skjer videre? Håper noen har noen erfaringer de vil dele med meg, og evt ting jeg bør forberede meg på før legetimen. Noe jeg bør si, undersøke på forhånd etc.... Takker for all hjelp jeg kan få. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8129379-offisielt-en-sliter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirsty*2barnsmamma Skrevet 7. februar 2007 #2 Del Skrevet 7. februar 2007 Heisann! Håper dere fpr hjelp nå til å finne ut av dette! Jeg kan ikke svare på hva som skjer hos legen da jeg tok utredningen i det private. Men det som legen din bør gjøre er å sende deg til en gynekolog. Ikke la legen din begynne utredningen, for det bare sinker hele prosessen! Du skal henvises til spesialist. Så er det viktig at mannen din får tatt en sædprøve med en gang utredningen starter, i tillegg kommer gyn til å gjøre en GU, innvendig UL ogta blodprøver.Så etter det vil funnene (eller det at ikke noe blir funnet) avgjøre hva som skjer videre. Jeg har faktisk en lignende historie, jeg har vært prøver siden mars 05, ble gravid i august 05 men mistet i uke 6...siden har jeg ikke blitt gravid. Den gynekologen jeg fikk gjennom fastlegen sa at ingenting var i veien med hverken meg eller mannens sædprøve, alt var normalt. Men magefølelsen min sa noe annet så jeg oppsøkte en privat gyn på volvat i Bergen. Han fant ut at mannens sæd ikke var så god som den skulle (han så på samme resultatene som han andre gyn) og han mente mannen var årsaken, samt det at jeg har insulin resistanse. Så nå har mannen gått på antibiotika kur ogsæden er bedre men ikke helt bra, og jeg går på metformin. Og vi har søkt prøverør, men siden ting har blitt litt bedre er det mulig vi kan klare det selv mens vi venter. Gir deg dette eksempelet slik at du vet at du ikke alltid trenger å stole på en "ekspert", men stol heller på magen og gå til en annen hvis du ikke er fornøyd! Det er din kropp og du som er sjefen :-) Håper dette ga deg noen svar på veien? Ønsker deg masse lykke til :-) Klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8129379-offisielt-en-sliter/#findComment-8131290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mams`n & Lillegutt & Lillevenn Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 8. februar 2007 Hei Kirsty! Skal ta med meg dine erfaringer videre. Tusen takk! Og lykke til dere også. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8129379-offisielt-en-sliter/#findComment-8146193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå