Gå til innhold

Hvis BÅDE mor og far er syk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom bare til å tenke på det, nå som sambo har blitt syk og sengeliggende og jeg må ta meg av lillegutt helt alene.. Hva hvis jeg også hadde blitt så syk nå? Hvem skulle tatt seg av lillegutt da? Både svigermor og svigerfar er sengeliggende selv nå, svigerbror har selv syke barn. Mine foreldre bor flyreises avstand unna, og kunne ikke hjulpet oss.

Hva gjør man i en sånn situasjon? er det noe man har krav på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tar mor og far og sove etter tur, og passe barnet etter tur. :)

Skrevet

Men nå mener jeg hvis man er så syk at man ikke klarer ta seg av barnet sitt. Sånn som sambo er nå, er han rett og slett for dårlig til å ta seg av lillegutt. Hoster som bare det, har kjempehøy feber, sinnsyk hodepine, osv osv osv. Vet selv at det har vært ganger jeg har vært så syk at jeg har ikke vært i stand til å ta vare på et lite spedbarn..

Nå skjer det forhåpentligvis ikke, men bare nysgjerrig på hva HVIS det skulle skje at vi ble så syke samtidig.

Skrevet

Da må man nok bare ta seg sammen. Hvis begge er på sykehus og ligger i koma eller noe så tar vel barnevernet over.

Skrevet

Hvis det hadde vært unntakstilstand hjemme der vi var skikkelig syke begge to og ikke hadde hatt venner eller familie til å steppe inn hadde jeg enten:

-ringt familien (selv om de bor langt borte) og forlangt at noen avspaserte jobb for å passe jenta vår. Mamma har faktisk jobbet inn sånn at hun kan reise inn og hjelpe oss hvis vi skulle bli syke begge to.

-ringt kirken og spurt om de visste om noen snille sjeler som jeg kunne bedt om hjelp

-ringt helsestasjonen og spurt om råd.

-bruke barnepasseren.no

Skrevet

Takk for svar med tips, Linneas_mamma :)

Skrevet

vi har så mye familie rundt oss at det hadde ikke blitt noe problem...er vel uansett noen venner eller noe som kan passe...onkelne har nok ikke syke barn for alltid liksom

Skrevet

Onkelen har nok med sine 3 barn uansett når de og lillegutt er så små, vil jeg tro... Men tenkte bare i sånne worst case situasjoner som det her, når alle er syke.. Bare hva HVIS jeg også var syk.

Svigermor vil ellers stille opp når hun kan, og hun har da heller ikke tenkt å være syk for alltid :)

Og det er jo ikke alltid det er noen som kan passe på dagtid, da folk flest er på jobb da. Så bare lurte på om det var noe hjelp man hadde krav på da, eller om man bare MÅ benytte seg av nettverket man har og satse på det er en eller annen som kan stille opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...