Nye sprell Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Siden jeg ser at flere her inne sliter med puppestreik for tiden, skal jeg fortelle hva som endelig ser ut til å ha hjulpet her i gården! Gutten min er (veldig) stor for alderen - 8,5 mnd og ca 11 kg. Fullammet frem til 6 mnd og 9,5 kg, så her har det vært mer enn nok melk. I siste halvdel av januar ville han stadig sjeldnere ha pupp, nektet, og ble enkelte ganger sinna bare jeg åpnet skjorten.. Han spiser godt med fast føde - så mye at vi ikke gir til han "sier stopp". Dette fordi han legger veldig godt på seg ennå - over 1 kg fra 7 til 8 mnd. Vi har derfor begrenset det til ca 2x1,5 porsjoner grøt, 1 middagsglass, 1-2 beger frukt i løpet av dagen. I det siste spiste han også en halv brødskive. Jeg forsøkte alle råd og knep mot puppestreik, men ingen virket. Det var veldig slitsomt!!! Jeg ga nesten opp, men siden vi har gode grunner til å fortsette ammingen noen måneder til (bl.a mye allergi i familien), ville jeg gjøre et siste forsøk; nemlig å redusere den faste føden, for å se om det hjalp. De siste dagene har han derfor fått 1,5 porsjoner grøt, et halvt glass middag og ca 1,5 beger frukt. Og nå tar han puppen som bare det! Og er like fornøyd! Vi hadde rett og slett økt den faste føden for mye... Jeg skal selvfølgelig sjekke at vekten fortsetter å øke, men det er jo fint om økningen snart dabber av litt også. Så får vi finne den rette balansen etterhvert. Om noen måneder er det jo ok om melken kommer litt i bakgrunnen også. Vel, dette virket her - og kan kanskje være verdt et forsøk hos flere?! I alle fall hvor barnet er "i godt hold" - så er det ikke det verste om det ikke legger like mye på seg en uke heller (til ammingen er godt i gang igjen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå