Mayken Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Har vært hos manuellterapaut med datteren min i dag. Hun er 12 uker og ble forløst med vakum da hun kom til verden. Er en del ting den siste tiden jeg har lagt merke til og stusset på. Hun snur seg mot venstre hele tiden og hodet henger ned til venstre, hun liker best å ligge på venstre side, hun gulper og sikkler mye, har mye luft i magen, og når hun sover rører nesten hodet hennes rumpa. Har lest om KISS og syntes det var greit og få sjekket ut dette, og det viser seg at jeg har rett. Skal nå få behandling fremover og da skal alt bli bra igjen. Synes det er rart at helsestasjonen ikke vet mer om dette syndromet. Legen på helsestasjonen skrøyt sånn av jenta mi da hun var på kontroll, fordi hun var så sterk i nakken og løftet hodet når hun lå på magen. Men grunnen til det, er at hun ikke kan bøye hodet fremover og slappe ordentlig av, i følge manuellterapauten. Glad jeg undersøkte dette og vi får rettet opp i det så tidlig.
Murmeline Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Så bra at du satte deg inn i kiss-problematikken selv! Det er sant som du sier; lite kunnskap på hs om kiss. Mistenkte kiss selv, men måtte ta fatt i det selv, foreslå undersøking osv. Er det manuell terapeut i Drammen eller? Flink tro?
Mayken Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2007 Ja, var hos manuellterapaut på trimmen i Drammen, kjempeflink og hyggelig. Trenger jo ikke henvisning heller. Bare å ringe og bestille time. Merkelig at de som jobber med barn til daglig ikke setter seg mer inn i kiss problematikken egentlig.
Murmeline Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Hadde du med henvisning eller bare gikk du dit på egen hånd? Betalte du? Prøvde man.ter. her i byen først, som screeing, men han er ikke spesialist på kiss, men han kikket på henne hvertfall. Hun var "mest sannsynlig ok", men tenker litt på det enda. Hm.... Hvordan merker du stivheten i nakken nå? Hvordan er Ina når hun ligger på magen??
Mayken Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2007 Trenger ikke henvisning og det koster ingenting, er bare å ringe og bestille time. Han jeg går til står oppført inne på sidene til kiss-kidd.no, og har ganske så god peiling på dette. Var der i for første gang i dag, så jeg vet ikke helt hvordan hun er ennå. Hun har vært litt suttrete og trøtt i dag, og det er vanlig etter en behandling. Skal til fysio før neste behandlig, hvor vi skal lære hvordan vi kan trene/lære henne å bruke den nye bevegligheten sin. Var på barseltreff etter behandlingen i dag, og fant ut at de andre barna har kommet litt lenger enn henne. Noen har rullet rundt og alle griper etter ting eller dytter til lekene i babygymmen o.l. men det gjør ikke ina. Hun bare ligger der og ser på lekene mens armer og ben går litt ukontrollert. Det i nakken har nok hindret den motoriske utviklingen hennes litt, er derfor det er så viktig å finne ut av det så tidlig. Vil jo ikke at hun skal henge etter alle de andre på sin alder. Bor du i Drammen? Er det deg jeg har vært på treff sammen med?
Murmeline Skrevet 7. februar 2007 #6 Skrevet 7. februar 2007 Andrea ligger ikke først i løypa, men hun griper etter leker, babygymmer har hun nettopp blitt lei, den var veldig stas før. Hun ruller ikke enda, men har gjort det tilfeldig et par ganger. Armer og bein er ganske ukontrollert enda.. Blir fort til at jeg sammenligner henne med Embla og Eline, men de er jo eldre enn Andrea, så... Kjenner ikke noen med babyer på akkurat Andrea sin alder. Bor ikke i Drammen, men er derfra. Jepp, har vært på treff noen ganger. Men dere er så mange, så husker ikke alle sammen med ansikt og navn og sånn
Mayken Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2007 Tror jeg har møtt deg på treff ja, synes å kjenne igjen navnet. Jeg er hun med Ålesunds dialekt, hvis du kan huske å ha pratet med noen som snakket litt rart;) Hvis du er i tvil på om Andrea har problemer med nakken, er det jo bare å ringe å få en time, kan få nummeret og navnet av meg hvis du er interessert. Er jo bedre med en kontroll for mye enn forlite. Jeg er i hvertfall veldig glad for at jeg tok meg bryet. Var litt redd for å bli stemplet som hysterisk mamma, men har bare fått positiv tilbakemelding om at det er bra at jeg er så observang. Hvordan ble Andrea født? Noen hjelpemiddler i bruk?
Murmeline Skrevet 7. februar 2007 #8 Skrevet 7. februar 2007 hehe, er usikker på om jeg husker dere.. ja, kunsten er jo å være akkurat passe hysterisk:) Andrea kom med ks, så faller også i kategorien ja..
Mayken Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. februar 2007 Ja, faller i kategorien da ja. Hadde kontaktet manuellterapaut jeg da altså, bare for å være sikker.
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #10 Skrevet 7. februar 2007 Til info; dere har ikke truffet hverandre på treff ennå... Siden jeg holder orden på sånt:p hihi
Mayken Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 8. februar 2007 Hehehe... Godt å ha Tilla i nærheten, hun har oversikten. Da får vi heller satse på å møtes en dag da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå