Gå til innhold

Hjelp til fagdidaktisk oppgave??? Skjønner ikke lenger hva jeg skal gjøre...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har spurt læreren om det er en oppgave der jeg skal skrive et slags undervisningsopplegg med gode begrunnelser for hvorfor jeg velger å gjøre ting på den og den måten.... men jeg får liksom ikke noe klart svar... så nå er jeg fryktelig usikker....

vi skal skrive denne oppgaven i i stede for praksis, for jeg går nå 4. året på lærerskolen, og da må vi skrive en fagdid. oppgave mens 3. klasse er i praksis...

noen som kan hjelpe meg og forklare litt hva jeg skal gjøre?

kanskje noen har en link til en oppgave jeg kan lese, for å se hvordan andre gjør dette.....

takker for hjelp på forhånd:)

Fortsetter under...

har du fått noe mer konsist å forholde deg til enn bare en "fagdidaktisk oppgave"?

Har selv fjerdeåret fra lærerutdanninga, og i vår oppgave skulle didaktikken være med, men faget skal være hovedinnholdet, lissom..

hvilket fag tar du?

jeg har kunst&håndverkslærer

• 2 uker senere...

jeg vil tro at det de ønsker du skal gjøre er å lage et undervisningsopplegg som bygger på den fagdidaktiske modellen, hvor:

-mål

-innhold

-læringsaktivitet

-vurdering

-elevforutsetning

-rammefaktorer

blir belyst og godt begrunnet. (Modellen er en sirkel hvor alle punkter er knyttet sammen i et stjerne mønster, du har helt sikkert sett den mange ganger før i litteraturen gjennom lærerutd.) Fag/tema bestemmes vel av hvilken fordypning du har, lurt å plukke og kombinere flere av dine mål fra fag/rammeplanen for faget ditt, dette gjør det veldig greit til eksamen når du må vise at du har dekket alle fagområdene i fagplanen:) Mindre arbeid rett før eksamen/innlevering:)

Håper dette hjalp! Eller så kan du se på http://www.ped.gu.se/konferenser/amnesdidaktik/ongstad.pdf som definenrer fagdidaktikk, bare for å få litt teori hvs du trenger det.

Lykke til:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...