Yoggy ; ) Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Tror jag sorgligt nog begynner få plager med bekkenet mitt. Det begynte i søndags, hade en hektisk dag på jobbet med endel tunga transporter i løypa(jobbar i skipatruljen). På kvellen når jag hade legat på soffan ett par timmar klarte jag knappt og gå, smerter i korsryggen og ner mot setet. Har haft fri ett par dagar nu og er bedre men kjenner gott att jag har ett bekken om jag sier så. Frågan er, hur mycket kan jag tillåta mig att gøra, kan jag gøra att det blir enda verre???Hvis man jobbar, som jag då, står MYE på ski, plogar kører med tunga transporter etc etc provoserar jag da fram mera?? Jag har ju inte lika ont idag som i søndags da...men har oxo haft två fridagar. Hade ikke bekkenløsning under førra graviditeten, klarte då att jobba fullt, sesongen ut..Så detta blev en sjokk for mig!!!
♡♂Joakim-05.08.07 HØYGRAVID♂♡ Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Jeg har ikke hatt det enda, men vet at man skal være forsiktig med å provoserer frem smertene og ta det med ro. Hørte nylig at bekkenløsning kommer av hormoner.. Hm.. Men utifra det jeg har kest og hørt så ville jeg gått en tur til legen din å bedt de sett på bekkenet ditt, hvis ikke de kan så gå til kiroprakotr. En sykemld hadde kanskje vært det beste nå en liten tid så det kanskje går over...
zzzzz-frøken Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Så kjedelig da! Men ta ikke sorgene på forskudd:) Hør med legen din eller jordmor. Det eneste jeg vet når det gjelder bekkenløsning og bevegelser, er at man kan holde på så lenge det ikke gjør vondt (mao. det er ikke skadelig så lenge det ikke medfører smerte). Samtidig skal man være varsom dersom det begynner å gjøre vondt med en viss type bevegelse - man skal ikke presse seg. Fysioterapi og akupunktur skal visst være til god hjelp for mange med bekkenplager. Lykke til! Må si jeg er vedlig imponert over jobben din! Du må være blant de sprekeste gravide jeg har hørt om Håper du kan fortsette som nå.
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Hei på deg Jeg har også bekkenløsning... Jeg går til fysioterapeut og trener for å stabilisere den musklaturen som hjelper bekkenet. Ellers er det veldig individuelt hvor mye vondt man har, og hvor smertene sitter... Men, som flere sier her, man skal ikke provosere, og gjøre ting som gjør vondt, da blir det bare verre, og kan ta lang lang tid etter fødselen før man blir bra igjen. Min egen erfaring er at bevegelse/trening som ikke gjør vondt, faktisk lindrer. For mye stillesitting er ikke godt, da stivner hele bekkenet liksom Skigåing er en diagonal bevegelse som belaster bekkenet veldig mye, jeg greier ikek gå noe særlgi på ski, bare rolige turer i veldig kontrollerte former, uten noe ekstra vekt eller belastning... Ta kontakt med legen din, eller like gjerne jordmor, de vet masse om dette.
Yoggy ; ) Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2007 Tack... Befarar att jag må ta det lite med ro ja. Men det er inte lett i yrket mitt, sker det ting så må jag liksom bara ta i. Kan liksom inte sæga till en patient med leggbrudd att sorry jag kan inte lyfta dig pga min bekkenløsning...Vi er ju alltid minst 5-6stycker på vakt, så ibland får man hjelp, men nu er det vinter ferie snart, v:7,8,9 og da sker det MASSA å vi jobbar en god del selvstendigt..så...hmmm...tja. Suck!!Det funket ju så bra sist jag gick gravid. Ska ivartfall ringa fast legen min, får høre vad hon sier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå