Gå til innhold

hvorfor stresse så...????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange som stresser med å få igang fødselen, hvorfor det?? De kommer jo mest sansynlig når de er klare. Vet det er tungt og at mange er lei, men jeg tror det vil gå lettere hvis man ikke stresser. Men koser seg den tiden man går gravid, det er jo så koselig:)

Har selv 41 dager igjen, Høygravid i morra ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig... Folk er lei, har det vondt osv... Men babyen kommer når den er klar for det. Enkelt og greit =))

Folk begynner med fødselsframkallende ting allerede i uke 34!! Det er litt på trynet synes jeg da.. Man bør ikke holde på med sånne ting før man har passert uke 38.. Minst...

Skrevet

At man kanskje blir litt overgitt, etter passert termin er ok. Men som du sier, det er alt for tidelig å tenke på sånn i uke 34 f.eks.

Skrevet

Hmm.. Med mine 45 dager igjen tenker jeg også sånn ennå, men jeg har innsett at om en måneds tid er jeg nok mer enn klar for å få småen ut av magen :-)

Tror det der er noe som endrer seg underveis, om kroppen er tung og man ikke får sove, pusten er tung etc. Så vi har noe å glede oss til, jenter ;-p

Skrevet

Kjære Feffe..

Når du kommer til uke 38/39 og ingenting skjer skal du se at du blir ganske desperat.. trodde ikke jeg sku bli det, men.. det er jeg...

Sifra når du er der du.. :)

Skrevet

Det der er sååå sant, mayaya :)

Hadde liksom ikke trodd at jeg skulle bli så lei og "ferdig" som jeg er nå!

Skrevet

ja, er så slitsomt med bedrevitere. Pipa får nok en annen lyd for deg å.

Skrevet

Har aldri tenkt på det der jeg... På at jeg var lei og hvordan jeg skulle få igang fødselen...

Koser meg når jeg er gravid, tungt eller ikke. Elsker følelsen av den lille som sparker inni magen, har savnet det etter begge mine to forrige svangerskap. Nyter det maksimalt denne gangen, siden det sannsynligvis er den siste.

Ikke tror jeg det hjelper heller, med alle disse kjerringrådene som folk styrer med for å få ut ungen.

Nøyaktig hva som setter igang fødselen er det vel ingen som vet, ungen kommer når den kommer. Bare å vente :)

Ikek noe å stresse med i d hele tatt.

Og husk, dere som stresser: det er myyye lettere å få med seg en baby som er inni magen, rundt omkring, enn en som er utenfor ;)

Inni magen skal de ikke ha mat, gråter ikke, bæsjer ikke, har ikke kolikk ;)

Skrevet

Jeg vil ikke si at jeg stresser, dvs jeg prøver ikke aktivt å få igjang fødselen.

Jeg har hatt smerter og div plager siden uke seks av graviditeten så jeg gleder meg veldig til å få igjen kroppen min ( det som er igjen av den) og kunne gjennoppta en aktiv livstil!!

Skulle bare ønske at babyen mente det samme :) Nå har jeg ikke igjen mer en tretti dager så det får vel gå, men det er de lengste 30 dagene av hele graviditeten..

Skrevet

Jeg synes det er litt morsomt at så mange sverger til alle disse kjerringrådene... Altså hvis du begynner med dem rundt termin, og får resultater, det er jo ganske sannsynlig at ungen hadde kommet da uansett mener nå jeg:)

Skrevet

Dette er andre sv.skap, og jeg koste meg like mye forigje gang også. Ikke noe stress med å få den lille ut. ho kommer når ho er klar:)

Jeg verker i kropp og sjel jeg også, som mange andre. Har hatt BL siden uke 11(samme som sist) Og det er ikke akkutat noe bedre nå som ho ligger så langt nede i bekkenet..

Og ingen av oss vil vel risikere å føde for tidlig..Eller???

Det er bare derfor jeg ikke skjønner hvorfor det er så mange som stresser med å sette i gang prossesen. Ett sv.skap er jo beregnet til 40uker+2dager.

Skrevet

Så enig, så enig!

Er ikke lei en eneste plass, men som noen sier over her så kommer det nok (har 45 dager igjen til termin). Medn himmel og hav, ungen kommer når DEN er klar for det, ikke fordi det passer OSS at den kommer!

Er litt lei av å se alle innleggene om hvordan starte fødsel, og at folk er så lei av å vente og alt det der....

Skrevet

Hvem er det som er bedrevitende??????

Skrevet

Er enig i at det er litt drøyt å begynne med fødselsfremkallende ting i uke 34. Sist svangerskap gikk jeg 10 dager over tida, og syntes selvfølgelig at det var lange dager. Men det gjorde meg ikke så veldig mye.

Denne gangen er jeg driiiit lei, og er i uke 33+4, og lurer på hvordan dette skal gå. Så jeg tror det er stor forskjell på svangerskap, og hvor lei du er, kommer an på hvilken form man er i. Barnet kommer når det kommer sier mange, men det er ikke noe trøst når man er på bånn.

Skrevet

Selv gikk jeg 16 dager over sist, å de 16 dagene var som ett SV alene. Vann i hele kroppen, klarte ikke gå noe særlig, sov ikke de siste 14 dagene nesten. Duppet av av og til av ren utmattelse, og smerter overalt hele tiden. Men det var ikke snakk om gjøre mange rare "stunt" for å få ut ungen. Tok mye på psyken og, men måtte bare bite tenna sammen, å vente på att fødselen skulle starte. Det gjorde den og, men uten hjelp.

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å prøve å ikke stresse med å få i gang fødsel selv om jeg må gå til termin og evt over den.

Husker hvor mye jeg savnet å være gravid etter forrige fødsel, så babyen kan få bli der inne til h*n er klar til å komme ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...