Gå til innhold

herde brystvortene?gjør dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja- man bør kanskje gjøre det. Bare rive litt og vri dem eller hva? Blir jo kjempeubehagelig med mine ømme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man skal ikke gjøre det.. Husker ikke grunnen.. Men før ble det anbefalt å gjøre det. Men man har i senere tid funnet ut at det bare er tull...

Heller kjøp deg en god brystvortekrem når den tid kommer!

Skrevet

okei. da lar jeg herdinga ligge....

Skrevet

Nei, man skal visst ikke det...

Men vær forberedt på et vanvittig sug av ungen og såre brystvorter...Mitt råd er da...bruk sånne albueskjell på brystvortene...mye mer effektivt enn de kremene. Fåes kjøpt på apotek dersom du ikke har samlet inn fra stranden i sommer...

Skrevet

Min jm sa at man ikke burde herde på den måten som står i ammebøkene, men at man gjerne burde frottere brystvortene litt ekstra etter man har dusjet. Etter dette kan man ta på litt brystvortekrem dersom man blir sår. Dvs, fint med litt herding, men bare litt... :-)

Skrevet

NEI d gjør jeg ikke.

Har ammet to unger uten herding og det var ikke noe problem.

Aldri brukt noen brystvortekrem heller, hva er det? Smurte morsmelk på etter amming, og lufttørket så ofte som mulig. Skift ammeinnlegg ofte, ikke gå rundt og vær våt.

Skrevet

Jeg kjøpte brystvortekrem ganske tidlig i svangerskapet jeg, for brystene mine har blitt så veldig tørre i vinter... OG det som har kommet av "melk", kommer nå og da.. Tidvis så mye at jeg er nødt til å gå med innlegg, men så dagevis uten noe... Rare kroppen :-)

Skrevet

takk takk for svar jenter. ikke lett for en nybegynner dette her. da blir det lett frottering, og lufttørk for min del. virker mer behagelig enn kliping uansett:-D

Skrevet

Med min første herda jeg ikke. Ble innmari og blodig sår. Med nr to herda jeg ved å frottere hardt med en handduk etter dusj hver dag, slik at jeg etterhvert fikk tykkere hud på vorta. Ble nesten ikke sår denne gangen, og amminga ble en særdeles mer positiv opplevelse. Gjett hva jeg skal gjøre de siste ukene før fødsel?

Skrevet

Herdet ikke, kjøpte ikke noe krem, brukte ikke innlegg- ammingen gikk som en drøm! Ble ikke noe sår, prøvde å lufttørke etter hver gang, kanskje det hjalp? Eneste som var plagsomt var de første nettene- da våknet jeg med KLISS våt madrass pga lekkasje- måtte sove på et håndkle. Men så ga det seg. Så for min del var det unødvendig å kjøpe inn ammeinnlegg på forhånd ihvertfall...

Skrevet

Jeg kommer ikke til å herde noe som helst, det gikk bra uten det forrige gang. Tror nok at riktig sugeteknikk i begynnelsen har mer å si enn om en har herdet brystvortene...

Husk at for mye stimulering av brystvortene KAN føre til rier/sammentrekninger i livmor ;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...