Gå til innhold

termin i mars? hvordan er formen?

oioi

Anbefalte innlegg

jeg har termin 16.mars og er glad for hver dag som går nå! Skal ikke klage, men stunner på å komme i mål og hilse på de søte små. har en gutt som blir 3 i mai også. i dag er han hjemme fra bhg pga hoste og jeg merker at dagen blir litt lang. energien er jo ikke helt på topp!!

hvordan er det med dere andre?

jeg har begynt å tenke på å pakke bagen og vil ha det meste klart snart. man vet jo aldri, selv om jordmor mente jeg skal tenke termin!!

ungene skal være ca. 2500 og 2600, men jeg vet ikke om man skal stole på det. (håper det er riktig!!) på denne nettsiden er jo vekta så lav i forhold til annen litteratur/ det jm sier?!

Fortsetter under...

hei!

jeg har termin 25 mars,men har fått beskjed fra legen på ulevåll at hvis ikke fødselen har startet av seg selv innen ff uke 37 så setter de den igang,men det trodde han at det gjorde med 1-egget tvillinger vanligvis!

sikkert noe med at det er 1 morkake.

-hvor skal du føde henn?

tvillingene mine veide 1700 og 1840 i uke 32 ,så jeg er spent på hvor mye de har vokst på kontrollen i morgen!tror nok du finner forskjellige fødselvekt i forold til uker overalt.er jo forskjellig med tvillinger også fra person til person..

selv er jeg unormalt fredlig inni meg:-) ,veldig vond rygg og hofter og enda mer trøtt,har også fått enormt med matlyst noe som jeg ikke har hatt noe mer av ellers i svangerskapet,,,,tror nok kroppen min samler energi og næring på spreng de siste ukene.så nå sitter jeg bare å venter og venter og venter!!!

snøværet gjør jo at jeg ikke kan bevege meg så mye utenfor døren med den enorme kroppen min og den veldig dårlige ryggen.

tvillingkos fra c

jeg skal føde på ulevåll!er det 1-egget eller 2-egget du har da?

jeg sliter også veldig mye halsbrann,hos meg hjelper det å drikke masse melk eller yogurt,og noen tyggetabletter som heter: pepcidduo.også kn jeg ikke spise for store måltider,spiser heller oftere:-)

jeg har ordnet alt utenom vogn,arvet masse klær og fått en del i gave-har ikke råd til å kjøpe to nye sett av alt.du da?ferdig med det meste?eller stoler du på å gå til termin?hvordan gjør du det med tvillingene,deler de seng eller har du hver deres?

jeg tror de bare har godt av å dele seng de første mnd.

Vi har fått vite at vi får en gutt og en jente, så da er det jo toegget. Man kjøper automatisk "jente- og gutte farger" etter det, så jeg håper de ikke har tatt feil!!! misforstå meg rett...ingen krise uansett, men rart med det man forbereder seg på

vi har kjøpt vogn og bilseter....skulle kjøpe brukt, men endte opp med en altfor dyr vogn. Fant ut...etter hvert...at vi måtte legge penger i en vogn som var lett å manøvrere og få med seg ut og inn av bil etc. så der har vi invistert litt. Bilseter har jeg kjøpt av en venninne med tvillinger. Ellers har vi stellekommode, senger osv. Har også tenkt at de skal dele seng den første tiden. Kjøpte også dobbel bag på vogna for å få større plass så jeg håper de ikke forstyrrer hverandre for mye.

Klær har vi kjøpt litt av. Ha masse guttetøy fra før. Men hva slags str. skal man ha da. Har bittelitt i 44/48..et par sparkebukser, bodyer, pysjer- Ellers mer i 50. Sønnen vår var 4470 da han ble født så han brukte lite smått. Regner ,ed at man får endel og at pappan har tid til å kjøpe litt før vi drar hjem fra sykehuset!! Hvis det blir prekert....

skal anskaffe litt sengetøy, gulpekluter, kluter, håndklær, smokker(FY?) etc. til uka tenker jeg. Må ha litt småtteri å kose meg med...

Ellers har jeg mye vondt i ryggen nå, og dårlig tålmodighet med han minsten nå. Han tyner meg litt og....vil ikke høre helt etter. (påkledning, leking, rydding etc.) Så det er veldig godt da pappan er hjemme. Gleder meg sinnsykt til å kunne bøye og løfte og være litt lettere til beins!!!

Heisann!

Jeg har termin 17. mars, så kanskje vi treffes på Ullevål?? :-) Formen min tror jeg er bra. Har litt vondt i rygg, men den er utrolig nok blitt bedre enn den var! + at nattesøvnen er svært variabel, og så plages jeg selvsagt med sure oppstøt. Men det er vel igrunnen ikke så rart i og med at det er dårlig plass til de øvrige innvollene i buken ;-) Vi venter to jenter og på kontrollen i forrige uke så var de i underkant av 2400gr hver. Men de ligger begge med hodet opp (under høyre bryst) og i skråleie, så legen sa at vi evt får ta en avgjørelse om keisersnitt på kontrollen neste torsdag. Så det blir spennende å høre. Har jo i grunnen et ønske om vanlig fødsel, men det aller viktigste er selvsagt at alt går bra! :-)

Annonse

hei!

jeg og pappaen har veldig dårlig råd nå fordi han er arbeidsløs,så vi sparer penger til det praktiske når de kommer:-)

har egentlig heldigvis ikke falt for noen av de dyre vognene ,heller.vi går for en tvillingjogger fra gt-så bruker vi bare saueskinnsposer oppi dem!det er bare tull at ikke nyfødte kan ligge ligg skrått(da det ikke er full liggestilling i de vognene!vognen er bare 77 cm bred og veldig enkel å "farte rundt i",stort handlenett under og storkal i vogna så de ikke får så mye vind og snø hvir de skulle komme nå,og evnt for nbeste år!dessuten ser den kjempestilig ut......

den bestilte jeg fra biteringen i dag-2990.-kjempebillig!nå gjelder det bare å finne lammeskinnsposer til en fin prisklasse.

ellers har jeg arvet vippestoler og en seng.kjøpt en brukt fin stellekomode og et ekstra stelleunderlag til vaskemaskinen hvis vi skulle skifte samtidig:-)

tvillinger blir jo i gjennomsnitt mellom 2500 til 3500 og vokser som normalt til de er et år-så det vil si at de er mindre en normale babyer helt til de "vokser seg ut" etter de er 1 år.så jeg tror man skal regne med å bruke str 50 en stund.gjør jo ikeno om de er litt store i begynnelsen!jeg fikk beskjed av legen at de kommer til å veie ca 2500-2600 gr hvis jeg går helt til uke 38,så jeg har satset på str 50 så de har litt å "vokse i "i begynnelsen.

jeg var også veldig smart på julaften å ønsket meg heller småting til babyene enn til meg selv-som håndklær ,gulpekulter,helsetepper og varme tepper.så jeg har vært ganske klar en stund nå og er egentlig ganske glad for det for jeg har minimalt med energi nå for tiden;-)

du som har hatt er svangerskap bk deg,er det stor forskjell på hvor tungpustet,stor,klumsete og tung i forhold til forrige gang.for jeg synes dette er helt utrolig.hehe

tvillingklem:-)

hei,du,,,,

så morsomt,da.hadde vært morsomt å treffe på en annen med tvillinger på barsel,ja.du blir vel satt igang med ks en stund før jeg blir satt igang fødselen da,men du blir vel litt lenger så kanskje jeg rekker å møte deg uansett!!

hvilken avd skal du på ?

mine er jo veldig små i forhold til dine da,bare 1900 og 2100 nå i går.

får krysse fingrene for deg på at de snur seg litt da:-)

blir helt sikkert bra med vogna. Hørt masse skryt av den jeg og...fin tid vi får på og. ikke lange vinteren forhåpentligvis!!!!!!!

I forhold til mitt forrige svangerskap så er de faktisk ganske like. forskjellen er vel at jeg går "høygravid" mye lenger! Jeg er jo like tung og svær nå, litt større med litt mer liv, som jeg var på slutten av forrige gang. Og så synes jeg vel at jeg har mer gangsperre nå!

Lav energi vet jeg alt om nå. Ikke mye man skal gjøre før man må ta det med ro. Synes det blir mye tid på sofaen! Pluss at jeg er blitt så forkjøla nå...noe skal det være. Men vi får nyte late dager for det blir brått slutt!!

Jeg tror og¨så de vil bruke 50 en stund. Var gjør du med seng i starten...en? Bruker man en "stor" dyne da...eller to vogndyner?

god helg.

hei hei....

vi har termin en dag før deg. Venter en gutt og en jente, har de sagt! tv1 ligger i hodet, mens tv2 ligger i sete. Så pr. i dag ser det ut som om vi får født vanlig. De er så å si like store også. Forrige uke antydet legen at de var 2500 og 2600, så det blir spennende og høre igjen på mandag.

Er formen ellers ok? Blir spennede å følge deg og se hvem som føder først. Helt ærlig skulle jeg ønske det skjedde noe om en 14 dagers tid hvis str. på de er grei!!

har du barn fra før?

jeg har sikret meg begge deler uansett,dyner er vel praktisk å ha til det meste,kose på sofaen ,egen i sengen til mamma noen ganger ;-)

men tenkte å bruke bare en stor sengedyne til å begynne med,har vært så heldig å arve noen sparkedresser så de ikke klarer å sparke av seg dyna....jeg prøver meg frem der,jeg.vil jo ikke at det skal være "for mye"i den ene senga med to i.

er så sliten nå,blir spesielt utolmodig når man vet at de kan klare seg helt fint ute nå,er enda verre å gå så lenge sliten og tung da:-(

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...