Gå til innhold

nå hyler jeg snart...(MEGA frustrert)litt langt innlegg


tess27 jonathan kom 23.12.06

Anbefalte innlegg

lille gutt bare gråter, mister smokken i et kjør, skal helst bare ligge på armen min og sove, legger jeg han i sengen hyler han... han fekter med armer og stresser noe forferdelig (hva kan det være) han har akkuratt spist mat...

 

sambo ringte meg i stad og spurte om han kunne dra til noen kamerater i helgen for og spille pc, og jeg vet at om jeg sier nei så blir han sittende hjemme og være sur og irritert hele helgen, og da får jeg kjempe dårlig samvittighet... jeg vil da ikek sitte alene i hele helgen med lille gutt heller.. klarer meg jo alene men syntes det er dårlig gjort at han skal få lov til og gjøre som han vil og jeg må sitte hjemme.. det har skjedd noen ganger nå.. han har hvert på kino osv...(og jeg har fått 10 min uten lillegutt, og da ringte sambo og spurte hvor jeg ble av)

 

i tillegg blir han borte hele påskeferien for da skal han på TG (dataparty i vikingskipet) da blir jeg oxo sittende alene.. syntes han tar lite ansvar altså.. men han sier at han har en interesse og det er PC og da får jeg ikke lov til og ta fra han den gleden med og dra dit 1 gang i året-... (enda han sitter forran pcn og spiller hver dag etter han kommer fra jobb,er umulig og få han vekk derfra)blir så sinna at jeg blir grå i håret snart.... han satt og sa til meg at han helst ikek ville være alene med lille gutt til helgen så jeg avlyste planene mine om og dra på fest, og hva gjør han... JODA han er frekk nok til og spørre om han kan dra og spille med kamerater!!!!!!!! hva tror han jeg er da??? har da interesser og venner jeg oxo, han vet godt at jeg ikke vil ha barnevakt til jonathan enda (vil vente til uti april mnd for da er han litt større)...

 

men men jeg gidder ikke og gi han noe svar på om han kan få lov i helgen el ikke, så får jeg se hva han gjør.. kommer sikkert til og kjefte som f.. når han kommer hjem, men får vel prøve og holde meg rolig, men vet at en dag så sprekker det og da vet jeg ikke hva jeg gjør...

 

han mener oxo at jeg overser han og at han føler seg tilsidesatt, men det er jo pokker ikke rart når jeg må mate, skifte bleier, ta husarbeid, kose og dulle med lille gutt, og han ikke spør om jeg trenger hjelp.. da mener jeg han bare kan sitte der, får ikke mye lyst til og kose med sambo da... blir jo sliten og lei meg jeg oxo...

 

 

huff... unskyld for all klagingen jenter.... men måtte bare få det ut...

håper dere forstår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner kjempegodt at du er frustert! Og dette er absolutt et sted du kan klage så mye du vil! Kanskje du kan prøve å virkelig snakke med ham om alt som plager deg en kveld dere har litt tid og kjæresten din ikke holder på med PCen og er i godt humør? Det hjelper ofte å snakke litt sammen når man ikke er sinna eller frustrert. Spill for all del på følelser og si at du blir lei deg når det er som det er. Funker stort sett alltid her hjemme, da får gutta gjerne litt dårlig samvittighet.

Du er ihvertfall ikke urimelig som føler som du gjør og jeg syns absolutt det høres ut som om han trenger en skikkelig prat der du forteller hva du føler. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei... Synes dette var utrolig dårlig gjort av mannen din... Minner meg litt om samboeren min.. Det er som om de ikke forstår hvor tungt og krevende det er med ett lite barn. Mannen min har fått høre på jobben sin fra kollegaer med barn at de første mnd er det nesten ingenting mannen kan gjøre, da er det bare mor og barn. Og den regelen lever han nesten etter. Men jeg finner meg ikke i det, jeg gir beskjed at sånn vil jeg ikke ha det, babyen trenger pappaen sin like mye selv om ikke pappa har mat.. Såvidt jeg har forstått det så får Jonathan flaske?? Er jo mye pappaen kan gjøre da..

 

Og det ang helgen? At ikke du kan gå ut fordi han ikke vil være aleine med babyen, og så skal han plutselig ut? Så utrolig frekt. Vet det er forferdelig å krangle, men der hadde jeg nektet han altså, hadde ikke brydd meg om han ble sur.. Er det noen som trenger å komme seg ut litt så er det hvertfall du, etter alle disse mnd nesten innesperret.. Jeg var ute forrige lørdag, da ringte han meg og lurte på hva han skulle gjøre og sånn, totalt hjelpeløs.. Men etter den dagen har han vært mye flinkere, lært seg ting på sin måte, og viser stolt frem "triks" som ikke jeg har tenkt på..

 

Tror samboeren din trenger en påminnelse om at livet er litt annerledes etter babyen kom, ikke bare for din del. Selvfølgelig skal han få ha hobbyene sine, men kan ikke beregne like mye tid til de som før.. Er ikke så veldig rettferdig den fordelingen som er nå hvertfall..

 

Håper virkelig det ordner seg for deg.. Sender deg en trøsteklem ;)Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd MANGE ganger og sitte og prate med han.. men da blir han bare sur og går og setter seg på pcn.. og lukker ørene helt for alt jeg sier... han klarer ikke og skifte bleie på lille gutt hvis det er bæsje bleie da spyr han og hvis lille gutt gulper så spyr han.. så kan jo ikke la han være alene med han for da kommer jo ungen til og være full av gulp og bæsj..huff.. så siden lille gutt ble født for 7 uker siden så har sambo kun skiftet bleie 3 ganger..1 gang på sykehuset, og de to andre når foreldrene var her.. sikkert bare for og vise seg frem...(det var bare tissebleier) han mener at ting ikke behøver og forandre seg selv om vi er blitt 3 i familien... men som jeg har forstått så er det for han det ikke behøver og forandre seg men for meg så er det jo total forandring... stortrives i mamma rollen, stor koser meg hjemme med jonathan, men fikk ønske sambo kunne gitt han flaske oxo... jeg tuller ikke når jge sier at jeg har IKKE spist 1 varmt måltid siden jonathan ble født.. han skal bestandigf ha flaske når jeg skal ha mat og sambo tilbyr seg IKKE og mate han for meg... han vil ikke mate han i helger om natta osv.. for han trenger jo hvile siden han jobber i ukedagene,.,, så nå banker jeg han snart om han ikke kan begynne og høre på meg og hjelpe meg.. jeg blir snart MANNEVOND!!!!!!!! huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ikke kjekt ut,tess! Skjønner godt du er fortvila! Dere har jo vært to om lage Jonathan!! Blir sint på dine vegne jeg! Siden du gir flaske også så er han jo ikke så avhengig av deg pga amming!

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt med meg lillegutt og reist bort en tid! Hvis du har mulighet? Til foreldra dine,ei vennine eller annen familie?

Kanskje han skjønner at han må skjerpe seg da,ellers så mister han deg! Og regner jo ikke med at han vil det! Kan jo hende han begynner å tenke litt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal si at han som voksen kan bestemme selv hva som er riktig, men at du syns det er urettferdig at han bare kan komme og gå som han vil.

 

Her skal sambo på hockeytur nedover europa i mars. Jeg sa ja på en betingelse; at vi bruker penger på flybillett nordover for meg og tuppa:) Vi har folk å besøke og jeg vil jo også kose meg:)) Han sa; "Selvsagt, det fikser vi"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde det ikke vært deilig hvis menn var tankelesere?

Med menn så må du si dirkete ut hva du syns og føler.

 

så hvis du ikke vill at han skal dra på dataparty,så syns jeg du skal si det.

for det som kommer til å skje,er at du sitter alene hjemme i helga og er sur,trist og kjempe sint.

 

har selv prøvd det mange ganger, hvor jeg helst vil være fri for en sur og irritert samboer (som ikke fikk viljen sin).

men det ender alltid med at jeg blir enda mer sur og fustert.

 

min samboer har blitt litt bedre.

men han er fremdeles en "mann".... å jeg har mange ganger lyst å kvæle han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff synes synd på deg! Har du ingen nære venninner eller familie som kan hjelpe deg?Jeg lever jo luksusliv- i motsetning til deg har jeg en samboer som gjør husarbeid, lager både middag og kvelds, hjelper til med snuppa... jeg kunne virkelig ønske jeg kunne hjelpe deg! Høres jo håpløst ut når mannen din ikke vil høre etter på det du sier en gang! Har du sakt rett ut til han at du er sliten og lei deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp og da sier han dette: (det kan da umulig være sååå slitsomt og være hjemme med et spebarn.. han bare sover og spiser!!)

 

men han tenker ikke på at jeg er oppe 2-3 ganger om natta har hus arbeid, vasker klær ,lager mat, går turer.... sier jeg blir deppa av og ikke få hjelp.. og at jeg rett og slett føler meg som en alene mor... men da bare ler han og sier at jeg er sytete....

 

er så skuffet , da jeg gikk gravid lovet han og hjelpe mye og alt var liksom så stas, men nå er det stikk motsatt.... oxo skjønner han ikke hvorfor ikke lille gutt gråter når han er alene med han i 2 min... det er jo fordet han såvidt kjenner igjenn pappan sin det... huff.... er jo sååå glad i sambo oxo vil jo at dette skla fungere.. huff

 

snuffs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tess24

 

Jeg synes det virker som om dere har kommet litt skjevt ut i forhold til hvilke roller dere har i familien. Det virker som det er en Mamma, en stor gutt og en liten gutt, og det er opp til deg å gjøre noe noe med det. Den store gutten kommer til å komme og gå som han ønsker, sitte på PC'en hele kvelden, og reise bort når det passer ham så lenge han "får lov". Så lenge han ikke besvimer når han blir kvalm og kaster opp av bærsj og gulp, så får han vel bare kaste opp. Han overlever nok det.

 

Det er dessuten ikke sånn at det er du som har fått barn, og han som hjelper deg når det passer ham. Dere har fått barn og du har hjulpet ham med å ta vare på barnet omtrent 24 timer i døgnet hittil. Nå må han ta over sin del av ansvaret. Bærsjebleier vil dere måtte ta dere av i sikkert 3 år til, barn kaster opp til de flytter hjemme fra, du kan da ikke sitte inne hver kveld i 20 år. Kom deg ut! La ham få ansvaret en kveld enten han vil eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei minmai...

 

jeg er enig med deg i det.. men han er jo ikke til og prate til... nå har jeg forsøkt og vekke sambo i 1 time han ligger rett ut som om dette skulle hvert et hvilehjem! jeg har ryddet og stelt med jonathan...

 

jeg sa til sambo at nå kunne han stelle litt med jonathan imens jeg fikk meg 5 min.. da snudde han seg bare og babblet noe jeg ikke fikk med meg.. så nå har jeg gitt opp.. og skal fra og med i kveld vise han hva en bitch virkelig er.... jeg er pokker ikke noe tjener for han altså... er lett for meg og si ting her, prøver hjemme oxo men ingen respons...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff Tess!

Jeg synes så syndt på deg...også blir jeg så rasende på den samboeren din. Han har jeg mest lyst til å filleriste, for å si det mildt.

Du bare må ikke godta at han ikke tar ansvar. Du er jo på en måte alenemamma du. Jeg forstår jo at du er veldig gla i samboeren din, men hvis det fortsetter sånn, at bare han skal gjøre som han vil og ikke bidra, så vil nok ikke forholdet fungere i lengden. Kanskje han tar deg som en selvfølge siden han oppfører seg som han gjør. Du må nok være litt tøffere mot han og ikke la han få noe valg altså. Tror jeg ville reist bort noen dager også jeg hvis jeg var deg, så får samboeren din savne dere litt. Kanskje det kan få han til å få opp øynene!

Du må begynne å kreve at du får ta litt vare på deg selv også. Hvis ikke kan du jo bli deprimert, hvis du aldri skal få spise et varmt måltid, aldri være ute eller drive med egne interesser...Nei på tide den umodne samboeren våkner opp altså!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sa det til han nå i dag at jeg kom til og ta meg noen dager hos mamma sammen med jonathan el at jeg drar til bergen med lille gutt noen dager for og besøke lille søster.. men da mente han at jeg truet med og stikke så da kunne jeg blåse i og komme tilb:(

 

nå skal jeg bestilletime hos samlivsterapaut i morgen... vil ha dette til og fungere.. og hvis han ikke får opp øynene etter noen timer hos terapaut så klarer jeg ikke mere.. er jo ikek supermann heller da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes så synd på deg tess.. På tide me et oppgjør me han samboern din!! Jeg hadde aldri godtatta å bli behandla sånn... Du får slutte å legge alt i fanget på han.. Ikkje la det gå så langt at det sprekker for deg.. Eller har det skjedd allerede? :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke store tingen til før det sprekker nå nei.. kan være en liten komentar det bare...huff....

 

men tusen takk for støtte jenter:) kjempe glad for at jeg kan prate med dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få han med til familieterapi og lykkes dere ikke, vet du hva: du har det bedre uten han. En grei jente som du skal ikke la seg bli underkuet på den måten. Og jo flere ganger han lykkes i det, desto flere ganger har ham på lur. Ikke finn deg i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann tess.

Har sett noen av dine innlegg her og er rystet. Viste dem til min samboer og han sitter bare her og måper. Hvor gammel er han egentlig? Skjønner han er ung siden han skal på GP?

Vel tess. Å ha et slikt liv du har nå unner jeg ingen. Jeg synes du skal ta med deg lillegutt til moren din eller Bergen, og DET MED EN GANG! Kom deg bort, få avlastning. Er ikke noe bra dette, hverken for deg eller sønnen din. (selv om du gir han den beste omsorgen, noe du klarer bra uten en meget fraværende far, men skal ikke være slik!!) Samboeren din driter jeg pokker i, større egoist har jeg ikke vært borti. Hadde blitt mannevond selv om jeg aldri fikk hjelp.

Skjønner at du vil ha dette til å fungere, hvem vil ikke det? Er jo verd et forsøk med samlivskurs, men vil først ha kommet meg litt bort slik at du ikke går på veggen. Og fortelle ham det rett ut, at du trenger litt hjelp, at det er grunnen til at du at du må dra.

Kommentar fra min samboer nå om truslene han kom med da du sa du ville reise bort en stund: Den mannen har null verdi, han har ingenting å true med da han ikke gjør noe for henne og sønnen sin.

DRA.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du bestiller samlivsterapaut idag. Får håpe det vil forandre saker for deg siden du vil få dette til å fungere. Men hvis det ikke skjer håper jeg virkelig at du gjør noe drastisk sånn at du ikke lar han tråkke på deg lenger. Hvor lenger man er i et slik forhold hvor man ikke blir behandlet med respekt, hvor dårligere selvtilllitt tror jeg man får. Det bare ødlegger for deg og din lillegutt i lengden hvis du blir behandlet så dårlig!

Det at han truer deg når du sier du skal reise bort, sier jo veldig mye om han da. Ærlig talt... men han har kanskje truet med sånne ting før og vet at da får han det som han vil? Tror jeg hadde tatt meg en tur selv om han truer jeg. Skulle du ikke få lov å dra på besøk til moren din eller søsteren din kanskje??? Det skulle jo bare mangle om man ikke skulle få dra på besøk til hvem man vil. Du er jo ikke slaven hans som han kan herse over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...