Gå til innhold

Expat el. Blomman; hva anbefaler dere som begynnemat...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke ammehjelper men begynte selv med smaksprøver av først søtpotet og så gulrot. Dette likte han. Du kan blande med morsmelk. Etterhvert blandet jeg i flere og flere grønnsaker, kjøpte fryst mais og erter, brokkoli og blomkål, og kuttet ut mm i men hadde i litt av det kokte vannet og litt olje.

Ellers fins det fine grøter på helsekost, hirsegrøt fra 4 mnd er mildt og fint for magen, og naturlig rikt på jern. Kan søtes med litt banan f.eks.

Den er helt super den hirsegrøten. Den er fra demeter/aurion og man koker den selv, men det tar bare et par minutter. Fins en som heter Holle også som er instant, men den er ikke like god (smaker litt papp) og mye løsere i konsistensen. Jeg personlig syns det er mye lettere å koke selv enn å bruke disse ferdiggrøtene.

Annonse

Avocado! Begge mine unger begynte med det, og elsker det. Masse næring, veldig lettvint på tur - og en litt "voksen" smak som gjør ovegangen til andre grønnsaker lett. Vanlig "førstemat" i Sør-Amerika, f.eks.

bare pass på at avocadoen er passe myk (ikke brun og bløt). Er den for hard kan den legges sammen med epler noen dager, så blir den passe. Skal gi etter for et lett trykk.

mini fikk pære pure i dag også.. han begynte å hyle da han ikke fikk mer.. :) skal jo liksom bare smake da.. han elsker det.men det må være den jeg har laget,,, glass spyttes rett ut igjen...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...