Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt får pupp til frokost, grøt, frukt og vann til lunsj, middagsglass og pupp til middag og grøt og pupp til kvelds, men er ikke mye pupp han spiser.... han får også pupp en gang om natten... har begynt å lure på om han får for lite? om jeg bør gi han mme om kvelden eller til måltidene? det jeg egentlig vel lurer på er om når de begynner å spise regelmessig om de trenger melk (pupp eller mme) i tilegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er 8 mnd, men først nå han har begynt med middag, kommer snart til å gi grøt til frokost også og da har han jo 4 måltider fast føde om dagen...

Skrevet

nei de MÅ vel ikke. det er jo forresten melkepulver i grøten også. mange drikker bare vann til maten :)

Skrevet

hs sa til meg i dag at melk er hovederneringskilden det første leveåret.

Skrevet

Min er snart 10 mnd og spiser sånn: litt pupp til frokost, så grøt. Brødskive og frukt til lunsj, middag, grøt til kvelds og pupp om hun vil ha. (er egentlig ikke så ofte). Sover hele natten. Så hun får jo mindre pupp en det din får, (hun spiser ikke stort av puppen), har hatt det sånn siden hun var rundt 8 mnd. Var på HS på 9 mnd kontroll og fortalte hva gullet spiste, og spurte om hun skulle få tillegg av mme, dette var ikke nødvendig sa de til meg i allefall :-)

Skrevet

synes det er så mange som sier forskjellig jeg. vanskelig å vite hva man skal tro.

Skrevet

ja er mynge forskjellige svar ute å går ja...en ting som jeg vet, det er at det skader henne ikke å få mme..:) så om du er veldig usikker kan du jo bare gi litt..:)

Skrevet

Jepp, helt enig. Man får vel bare bruke sunn fornuft og samtidig så ser man jo om barnet vokser som det skal og at utviklingen er med etc etc :-D

Skrevet

skal på 8 mnd kontroll den 12 så kan jo høre hva de sier, ellers han er jo fornøyd og er IKKE liten av vekst hehe 11 kg ca så han lider ingen nød:) men kan jo være greit å gi litt mme om kvelden i allefall sånn at han får i seg nok veske... er jo ikke så mye pupp han drikker lenger... snufs litt trist også syns jeg men men

Skrevet

ja det er jo melkepulver i grøten og jag har hørt at de ikke skal ha mer enn 6,5 dl i døgnet, de som får mme altså og har man 3 grøtmåltider blir det ikke mye igjen egentlig, men puppen kan han jo spise alt han vil av da...

Skrevet

Jeg ammer ikke mer enn du, og dette tror jeg er tilstrekkelig. Har prøvd å gi flaske med mme i tillegg, men det vil han ikke ha. Så da regner jeg med han får den melk han trenger. Drikker vann til måltider ellers.

Skrevet

Så lenge hun/han får "tilbud" om puppen og spiser litt er det vel greit. De spiser jo det de vil ha. Gir omtrent det samme her også, men tror hun spiser mye av puppen (gir pupp til alle måltider utenom middag) men vi kan jo ikke vite helt sikkert hvor mye hun får i seg av pupp har ikke alltid ro til å ligge så lenge midt på dagen.. Hun er 8+ mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...