Gå til innhold

Bevegelse igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 17+5 på vei med nr. 2. Husker ikke når jeg begynte å kjenne liv med førstemann. For noen uker siden var jeg sikker på at jeg kjente liv (veldig tidlig, ja!). Men nå har det blitt stille. Hadde en UL i uke 12 som viste at alt var normalt, så jeg burde vel egentlig ikke bekymre meg. Men jeg skulle gjerne kjent noe nå!

Alt tyder på at ting er i orden og at kroppen jobber, har ømme bryster og antydning til kynnere av og til. Og bekkenløsning som jo er hormonelt betingen. Så jeg burde kanskje slappe av og føle meg beroliget, men jeg blir jo bekymret når jeg hører om alle som kjenner liv på denne tiden. Jeg er jo 2.gangs og burde kjent noe nå, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje morkaken ligger foran?

Har hørt om flere slike tilfeller av bekymrede andregangsmødre som ikke har kjent liv før langt over 20 uker. Det kommer jo an på hvordan babyen ligger selvsagt. Kanskje den ikke er så veldig aktiv ennå...

Det er helt normalt det du opplever, så du kan bare slappe av. Går nok ikke så lang tid før du kjenner det tydelig.

Må også legge til at har jeg har notert meg at mange er ekstra bekymret rundt uke 18 fordi de har kjent liv, så har det blitt stille. Er visstnok normalt...

Skrevet

Kommer jo helt ann på hvordan babyen ligger, og hvor morkaka ligger. Ligger den mot magen, kan spark mot magen bli litt dempet..

Alle er forskjellige, og kjenner spark til forskjellige tider. Tror nok ikke du trenger å bekymre deg. Så lenge magen vokser som den skal;)

Skrevet

Det der varierer jo veldig. Anbefaler deg å lese om andre her på bim i samme situasjon. Prøv å søke på bevegelse, så finner du nok mange beroligende ord! Det fins jo ingen fasitsvar på når man kjenner liv. Selvom man er flergangsfødende.

Skrevet

Jeg er 4.gangs... og kjente "bobler" nokså tidlig. Noen dager kjente jeg ingenting. Da jeg var rundt 18-19 uker begynte jeg å kjenne skikkelige bevegelser og nå (er i uke 21) kjenner jeg det daglig.

Du skal vel snart på ordinær UL, og alt er nok bra skal du se.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...